1

شهریار دبیریان: استاندارد لبنیات ایران به سطح اتحادیه اروپا رسیده است

کارشناس کیفی صنعت لبنیات با اشاره به ارتقا کیفی محصولات لبنی ایران گفت: محصولات لبنی کشورمان استانداردهای کیفی لازم برای صادرات به اتحادیه اروپا  را دارند و به روسیه که سخت‌گیری زیادی دارد، صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)،  شهریار دبیریان کارشناس کیفی صنعت لبنیات کشور در نشست خبری در ارتباط با کیفت و استاندارد فرآورده های لبنی ایرانی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی بر اساس بررسی‌هایی کیفی تولید صنایع لبنی تولیدشده در کشور به برخی از آنها کد IR اعطا کرد کرده است که آن صنایع می‌توانند محصولات تولید خود را به کشورهای مختلفی ازجمله روسیه که استانداردهای سخت‌گیرانه ای دارند صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه افزود: کشور روسیه محصولات لبنی مختلفی را از ایران ازجمله خامه منجمد ۵۰ درصد چربی و شیر غلیظ شده از ایران وارد کرده  که این نشان‌دهنده کیفیت و سلامت مناسب فرآورده‌های لبنی تولیدشده در ایران است.این کارشناس کیفی صنعت لبنیات کشور ادامه داد: محصولات لبنی ایرانی استانداردهای کیفی لازم برای صادرات به اتحادیه اروپا  را دارند اما برای تحقق این امر لازم است تفاهم نامه‌ای در این ارتباط میان طرفین منعقد و از این کشورهای ممیزی به ایران ارسال شود.

وی تصریح کرد: فرآورده‌های لبنی ایران به صورت موردی به کشورهای اروپایی صادر شده است اما برای صادرات تجاری، باید مراحل  یادشده طی شود.

دبیریان گفت: در سال‌های اخیر همچنین شاهد تولید شیر خشک نوزاد در کشورمان هستیم که با توجه به استانداردهای  بهداشتی  سخت‌گیرانه تولید این محصول، موفقیت مهمی برای تولیدکنندگان داخلی به‌حساب می‌آید.

  بنابراین گزارش در مراسم روز ملی استاندارد ۸ شرکت تولید کننده فرآورده های لبنی نیز در میان شرکتهای برگزیده قرار داشتند.

سرویس خبری: صنعت غذا