1

استفاده از دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی زیرساخت‌های نگهداری گندم

مدیرکل دفتر فنی مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از تجهیز زیرساخت‌های فنی مورد نیاز به منظور ذخیره‌سازی گندم‌هایی که در سال جاری زراعی به صورت تضمینی خریداری می‌شوند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مدیرکل دفتر فنی مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از تجهیز زیرساخت‌های فنی مورد نیاز به منظور ذخیره‌سازی گندم‌هایی که در سال جاری زراعی به صورت تضمینی خریداری می‌شوند، خبر داد و گفت: علاوه بر این، تجهیزات نگهداری سایر کالاهای اساسی نیز آماده شده و ظرفیت‌های خوبی برای ذخیره‌سازی این کالاها فراهم شده است.

احمدعلی عبدلی با اعلام اینکه این شرکت درصدد است تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین کالاهای اساسی استفاده کند، افزود: به این منظور، ارتباط و تعامل خود را با دانشگاه‌های معتبر کشور آغاز کرده‌ایم تا از دانش روز و توان علمی آن‌ها در به‌روزرسانی زیرساخت‌های نگهداری گندم که از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند، استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از ۲۱ میلیون تن سیلو و انبار برای نگهداری گندم و سایر کالاهای اساسی، اظهار کرد: برای ارتقای سطح بهره‌وری، طرح‌های پژوهشی متعدد و متنوعی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در نظر داریم آن‌ها را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی کنیم.

عبدلی در مورد عناوین طرح‌های پژوهشی شرکت بازرگانی دولتی ایران، توضیح داد: استفاده از فناوری‌های جدید و مدیریت برخط موجودی گندم، تعیین سیاست‌های راهبردی با تکیه بر مدیریت دانش، هوشمندسازی فرآیندهای کسب و کار، ایجاد یکپارچگی آمار و اطلاعات در سیستم‌ها، کاهش کسری سالیانه در مراکز ذخیره گندم، کاهش هزینه‌های سالانه انبارگردانی و مدیریت افزایش کیفیت، از جمله سرفصل‌هایی است که درصدد اجرای آن‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر فنی مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه امسال به دنبال استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم، خاطرنشان کرد: به این منظور، ارائه فرصت به شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش انرژی‌های نو و سایر بخش‌های نوین را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سرویس خبری: کشاورزی