1

اعلام نرخ خرید تضمیمی دانه روغنی کلزا هفته آینده

هفته گذشته در جلسه شورای تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی قیمت خرید چغندرقند تعیین شد. این هفته تعیین نرخ خرید تضمینی این محصول در دستور کار قرار گرفت چراکه حداکثر ۲۰ روز تا آغاز برداشت دانه روغنی کلزا باقی مانده است. قرار بر این شد، در جلسه هفته آینده شورا نرخ قطعی این محصول اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایلنا، تنها ۱۵ تا ۲۰ روز تا اولین برداشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری باقی مانده است. اندک زمان باقی مانده تا برداشت این محصول لزوم تعیین هر چه سریعتر قیمت خرید از کشاورزان را نشان ‌می‌دهد.

علی‌قلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین قیمت خرید تضمینی کلزا اظهار کرد: دانه‌های روغنی از جمله کلزا شامل قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی می‌شود بر همین اساس کلزار از محصولاتی است که باید در شورا تعیین قیمت شود. 

وی ادامه داد: با توجه به زمان کم باقی مانده تا آغاز برداشت کلزا این محصول در اولویت شورای تعیین قیمت قرار گرفته است.

ایمانی با بیان این که در این هفته کلیات قیمت این محصول مورد بررسی قرار گرفت، افزود: آنالیز قیمت توسط کارشناسان انجام و در جلسه این هفته مطرح شد، اما بررسی بیشتر جزئیات آن به کمیته مربوطه واگذار شد.

وی جزئیات مورد بررسی برای خرید را مربوط به تعیین مباشر خرید و دستورالعمل‌ها عنوان کرد.

به گفته ایمانی؛ در جلسه هفته آینده شورا که در روز دوشنبه برگزار می‌شود قیمت خرید تضمینی کلزا به صورت قطعی ابلاغ می‌شود. 

وی محصول بعدی که قیمت آن در شورا مورد بحث قرار خواهد گرفت را گندم اعلام می‌شود.

ایمانی پیش بینی کرد قیمت قطعی خرید تضمینی گندم نیز حداکثر ۲۵ اسفندماه جاری تعیین و ابلاغ شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منب: ایلنا