1

افتتاح نخستین کارخانه تولید نوشیدنی «کامبوچا»

 نخستین کارخانه تولید نوشیدنی پروبیوتیک کامبوچا به نام «اوتما کامبوچا» در شهرک صنعتی سپهر (نظرآباد) با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش «فرصت امروز»، آفاق شادمانی، مدیرعامل شرکت چای تندرستی دلستان، در این مراسم، اظهار کرد: کامبوچا نخستین نوشیدنی سلامت محور در جهان است که ما تولید آن را در کشور آغاز کرده‌ایم. وی افزود: برای تولید نوشیدنی اوتما کامبوچا، سه سال زمان صرف پژوهش و تحقیقات شده و اکنون با تولید روزانه ۸ تا ۱۰‌هزار لیتر نوشیدنی تخمیری در شش طعم متفاوت به تولید انبوه رسیده است.

74357345724724734734572342346362347624723

شادمانی با اشاره به مزیت‌های سلامت محور این نوشیدنی، اظهار کرد: کامبوچا جدیدترین محصول پروبیوتیک جهان است که بسیاری از رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌های جهان آن را در منوی غذایی خود قرار داده‌اند. وی ادامه داد: یکی از اهداف ما برای تولید این نوشیدنی پروبیوتیک، حفظ سلامت مصرف‌کنندگان است و از آنجا که در این محصول شکر به کار نرفته و از مواد اولیه کاملا طبیعی استفاده شده، در ردیف محصولات سالم قرار دارد.

وی تصریح کرد: چشم‌انداز روشنی را برای نوشیدنی اوتما‌کامبوچا ترسیم کرده‌ایم و افزون بر بازار داخل، اهداف صادرات منطقه‌ای را نیز در برنامه‌ریزی‌های شرکت در دستور کار داریم. این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌های B1 ، B2، C، E وE است که می‌تواند بهترین جایگزین برای نوشابه‌های پرکالری محسوب شود.

شادمانی در توضیح پروسه تولید نوشیدنی تخمیری اوتما کامبوچا، گفت: از زمان دم کردن چای سبز در تانکرهای مخصوص و سپس‌افزودن قارچ و طعم‌دهنده‌ها ۱۳روز زمان می‌برد تا محصول نهایی به دست آید. زمان مصرف این نوشیدنی به دلیل اینکه دارای مواد طبیعی و تخمیری است، چهار ماه تعریف شده است.