1

افزایش واردات گندم مصر از روسیه علیرغم جنگ اوکراین

داده های سازمان آمار مصر نشان می‌دهد که غلات روسیه در صدر فهرست واردات مصر از روسیه در نوامبر گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روسیا الیوم؛ ارزش واردات غلات مصر از روسیه در نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۳۳۴ میلیون و ۳۱۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۹ میلیون و ۹۲۸ هزار دلار افزایش داشته است.

ظبق داده های سازمان آمار مصر، مجموع واردات مصر از روسیه در نوامبر ۲۰۲۲ به حدود ۴۲۸ میلیون و ۴۸ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه ۳۶ میلیون و ۴۷۲ هزار دلار افزایش داشته است.

داده های سازمان آمار مصر همچنین نشان می دهد که مجموع واردات گندم مصر برای اولین بار از شروع جنگ روسیه و اوکراین افزایش داشته است.

این مقدار از حدود ۲۴۸ میلیون و ۳۱۹ هزار دلار در اوت ۲۰۲۱ به ۴۴۴ میلیون و ۵۵۶ هزار دلار در اوت ۲۰۲۲ رسیده که با افزایش ۱۹۶ میلیون و ۲۳۷ هزار دلاری همراه بوده است.

داده های این سازمان می گوید واردات گندم مصر در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ ، ۳۲ میلیون و ۱۸۸ هزار دلار کاهش داشته و به ۵۶ میلیون و ۲۲۵ هزار دلار رسیده است.

این داده های سازمان آمار مصر پس از اعلام سفارت روسیه در قاهره مبنی بر شکست امریکا و اروپا در توقف تأمین غلات مصر توسط روسیه بود.

سفارت روسیه در مصر اعلام کرده بود که خرید گندم مصر از روسیه ممکن است به ۸ میلیون تن در سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برسد.

این سفارتخانه افزود: غرب به اهداف خود نخواهد رسید؛ به عنوان مثال امریکا و اروپا در توقف تأمین گندم روسیه برای مصر شکست خوردند. با وجود تمام موانع ایجاد شده توسط غرب، این خریدها رشد داشته و ممکن است به ۸ میلیون تن در سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برسد.

مصر بزرگ‌ترین واردکننده گندم جهان است و با حمله روسیه به اوکراین در تأمین گندم با مشکلات بزرگی مواجه شد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: روسیا الیوم