1

بازار اقلام اساسی در رکود به سر می‌برد

دبیر کل بنکداران مواد غذایی گفت: طی یک ماه گذشته قیمت مصوب هر کیلو شکر با افزایش ۴۰۰ تومانی به ۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش چراغ خاموش قیمت شکر در بازار خبر داد و گفت: طی یک ماه گذشته قیمت مصوب هر کیلو شکر با افزایش ۴۰۰ تومانی درب کارخانه از ۶ هزار و ۳۰۰ به ۶ هزار و ۷۰۰ تومان رشد داشته است.

وی افزود: علی رغم افزایش قیمت مصوب شکر و تاثیر گذاری بر نرخ سایر محصولات، همچنان در عرضه این محصول محدودیت‌هایی وجود دارد.

حسنی از رکود و سکوت حاکم بر بازار اقلام اساسی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی خاصی راجع به وضعیت بازار اقلام اساسی نداریم.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هم اکنون مقادیر زیادی برنج در گمرک مانده است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی قیمت هر کیلو برنج ایرانی در عمده فروشی‌ها را از ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، برنج هندی ۱۷ هزار تومان و پاکستانی ۱۹ هزار تومان اعلام کرد.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی در پایان با اشاره به اینکه نوسان خاصی در بازار حبوبات وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و کاهش تقاضا التهاب خاصی در بازار نداریم و پیش بینی می‌شود که از ۱۵ آبان به بعد نوساناتی در بازار رخ دهد.

سرویس خبری: صنعت غذا