1

افزایش ۳۰ درصدی تولید میوه نوبرانه پاییز / تولید بهترین خرمالو در کن

[heading]یک تولیدکننده میوه گفت: درسال جاری تولید ۳۰ درصدی خرمالو را داشتیم که از این میزان تولید خرمالو درکشور ۱۰ درصد صادر می شود.[/heading]

تقوی تولید و عرضه کننده میوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه بامیزان تولید خرمالو درسال جاری اظهار داشت: درسال جاری تولید ۳۰ درصدی خرمالو داشته ایم که از این میزان تولیدخرمالو درکشور در حدود ۱۰ درصد صادر می شود.
وی در ادامه از استان های تهران، فارس، اصفهان و استان های شمالی به عنوان استان های تولید کننده خرمالو یاد کرد و گفت: بهترین خرمالو کشور در کن و بعد از آن دراستان البرز تولید می شود.
این کارشناس کشاورزی گفت: خرمالو میوه ای است که مصرف آب کمی دارد و این دلیل استقبال کشاورزان برای کاشت این میوه پاییزی است .
وی گفت: خرمالو هم در داخل کشور و هم درکشور های خارجی مورد استقبال قرار می گیرد و به دلیل اینکه محصول هر ساله نیاز داخلی را پاسخگو و هم برای صادرات کافی باشد کشت این محصول در استان های  شمالی نیز انجام می شود.
وی در نهایت قیمت تمام شده هر کیلوگرم خرمالو را ۱۵۰۰ تومان و قیمت عرضه شده این میوه در بازار مصرف را حدود ۳ هزار تومان عنوان کرد.