1

بیش ‌از ٣۵ هزار تن ذرت در ایرانشهر برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تا کنون افزون‌بر ٣۵ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح افزون‌بر یکهزار و ١٠٠ هکتار در ایرانشهر از نیمه دوم آبان آغاز شد و تا پایان آذر ادامه دارد. 

وی افزود: ذرت علوفه‌ای یکی از اصلی‌ترین کشت‌های کشاورزان ایرانشهر است که با بالا رفتن تقاضای دامداران کشت این محصول نیز در منطقه گسترش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر بیان کرد: دامداران دارای دام سنگین تمایل زیادی به استفاده از علوفه با پروتیین بالا دارند که محصول ذرت بهترین گزینه برای تامین این گونه علوفه است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار از اراضی ایرانشهر افزون‌بر ۴۰ تن ذرت علوفه‌ای برداشت می‌شود پیش‌بینی کرد از این سطح بیش‌از ۴۵ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

فیاضی گفت: ٣٠ درصد ذرت علوفه‌ای ایرانشهر در سیستان‌وبلوچستان و ٧٠ درصد دیگر به استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان حمل می‌شود. 

وی با بیان اینکه در فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر زمینه اشتغال بیش‌از ٣٠٠ نفر فراهم شده افزود: ذرت علوفه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده‌های دامی و لبنی داشته باشد.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر اظهارداشت: کاهش هزینه‌های تامین علوفه دامداران، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در شهرستان و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از مزایای کشت ذرت علوفه‌ای است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا