1

انتقاد عضو کمیسیون امور داخلی از افزایش قیمت کود و سم کشاورزی

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از افزایش قیمت کود و سم کشاورزی انتقتد و تاکید کرد که باید جلوی افزایش قیمت گرفته شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گرانی کود و سم کشاورزی برای کشاورزان به شدت مشکل‌آفرین شده است. کود و سم کشاورزی به نوعی هستی کشاورز است و این روند کشاورز را با خاک یکسان می‌کند. چه مافیایی پشت این قضیه حضور دارد که با اینگونه افزایش قیمت‌ها قشر ضعیف جامعه را نابود می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه با بیان این که «وضعیت دانش‌آموزان تعجب برانگیز است» مدعی شد: در ابتدای مهرماه گفته شد که حضور در مدارس اجباری است و پس از آنکه پول روپوش و لباس و سرویس مدرسه در مدارس غیرانتفاعی گرفته شد اعلام می‌کنند حضور در مدارس اجباری نیست. این وضعیت در شأن آموزش و پرورش نیست و گویی هدف تعلیم و تربیت نبوده بلکه گرفتن پول از مردم است.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین تصریح کرد: شرکت‌های لیزینگی خودروها در حال تشکیل شرکت‌های زیرمجموعه هستند که پول مردم را بالا می‌کشند سرپرست  صنعت، معدن و تجارت باید به این موضوع ورود کند.

سریس خبری: مجلس و دولت