1

انتقاد نماینده اردبیل از بی توجهی به مشکلات کشاورزان

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به وضعیت کشاورزان گفت: با ادامه این وضعیت، کشاورزان زمین های کشاورزی را با محصولات شخم می زنند و این فاجعه ای تمام عیار و لگدمال کردن تولید در سال جهش تولید است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در اخطاری اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از مهمترین قطب های کشاورزی کشور در فصل برداشت محصولات خود وضعیت اسفناکی دارد، به طوری که در چند هفته گذشته گوجه فرنگی کاران مغان به دلیل قیمت نازل محصولات در بازار، آن را برداشت نکردند. امروز نیز باغداران مشکین شهری از برداشت محصول درجه یک خود یعنی انگور خودداری کردند چون دلال آن را به قیمت کیلویی ۵ هزار تومان می خرند و چند صد کیلومتر آن طرف تر با قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

وی با اشاره به مشکلات سیب زمینی کاران گفت: قصه سیب زمینی کاران اردبیلی سر دراز دارد. سیب زمینی کاران اردبیلی سالانه ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید می کنند که ۶۰۰ هزار تن آن مازاد بر نیاز استان است. در این میان دولت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای بازار فروش و بهره برداری اصولی از این محصول ندارد شاید هم انتظار ما از دولت زیاد شده که به ساماندهی نیاز دارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارتخانه بدون وزیر از بلاتکلیفی و سردرگمی رنج می برد و معلوم نیست چطور می خواهد کشاورزان را از بلاتکلیفی خارج کند. قیمت تمام شده سیب زمینی برای کشاورز ۱۸۰۰ تومان است اما به قیمت هزار تومان خریداری می شود در این شرایط کشاورز چه رغبتی برای برداشت محصول خود پس از یک سال تلاش شبانه روزی دارد. اگر باز هم دست روی دست بگذاریم کشاورزان زمین های کشاورزی را با محصولات شخم می زنند و این فاجعه ای تمام عیار و لگدمال کردن تولید در سال جهش تولید است.

سرویس خبری: مجلس و دولت