1

اولتیماتوم مجلس به وزیر جهاد کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی با تأکید بر اینکه شورای قیمتگذاری محصولات استراتژیک بایدهفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم را تعیین و اعلام کند، گفت:در غیر این صورت،موضوع را به قوه قضائیه ارجاع می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، سید جواد ساداتی‌نژاد در واکنش به اقدام غیرقانونی دولت در دور زدن شورای قیمت گذاری و افزودن یکهزار تومان یعنوان جایزه تسریع در تحویل به قیمت گندم اظهار داشت: باید شورای قیمتگذاری محصولات استراتژیک که بر اساس قانون تشکیل شده، قیمت خرید تضمینی گندم را تعیین کند و دولت نمی‌تواند تحت عنوان تعیین جایزه، قانون و شورای قیمت گذاری را دور بزند.

وی افزود: این اقدام دولت را در شأن کشاورزی کشور نمی‌دانیم؛ مگر کشاورزان صدقه‌بگیر هستند که دولت می‌خواهد هزار تومان جایزه به آنها بدهد؟!

ساداتی‌نژاد با تأکید بر اینکه کشاورزی یک بنگاه تولیدی و واحد اقتصادی است، گفت: گندم هزینه تمام شده تولید دارد و بر این اساس باید با یک سود معقول از کشاورزان خریداری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای قیمتگذاری محصولات استراتژیک که رئیس آن، وزیر جهاد کشاورزی است، باید هفته آینده قیمت گندم را تعیین و اعلام کند چرا که برداشت گندم نیز مدتی است که در کشور آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه قیمت گندم باید واقعی باشد و بر این اساس محصول خریداری شود، گفت: مصوباتی مانند تعیین جایزه هزار تومانی برای تأمین گندم معنایی ندارد و قانون باید در این خصوص رعایت شود.

ساداتی‌نژاد درباره اینکه اگر شورای قیمتگذاری محصولات استراتژیک هفته آینده قیمت را اصلاح نکند، با واکنش مجلس مواجه خواهد شد، افزود: اگر این کار انجام نشود، مصداق ترک فعل است و ما آن را به قوه قضائیه ارجاع خواهیم داد.

وی همچنین درباره اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه شورای هماهنگی اقتصادی دولت نرخی را تصویب کرده که بنیاد ملی گندمکاران، آن را اعلام کرده بوده و بسیاری از افراد به این مسئله اعتراض دارند که بنیاد ملی گندمکاران یک تشکل شبه‌دولتی است، تأکید کرد: نرخ خرید تضمینی گندم توسط بنیاد ملی گندمکاران یا هر تشکل دیگری تعیین نمی‌شود و این قیمت را باید شورای قیمتگذاری محصولات استراتژیک که ٩ عضو دارد بررسی، تعیین و اعلام کند.

سرویس خبری: مجلس و دولت