1

اگروتوریسم در خراسان رضوی فراگیر خواهد شد

در نشست ریاست سازمان جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران بر لزوم همکاری‌های مشترک مبنی بر توسعه گردشگری کشاورزی و توسعه روستایی در خراسان رضوی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، غلامرضا قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در این نشست اظهار کرد: اگروتوریسم می‌تواند در سرتاسر خراسان رضوی فراگیر شده و روستاییان می‌توانند انواع فعالیت‌های کشاورزی و تجربیات با ارزش خود را در معرض عموم قرار دهند.

وی اضافه کرد: این روش خود در جهت تنوع بخشیدن به عملیات کارآفرینان کشاورزی است و همچنین افزایش درآمد ودرآمدزایی را با تولید و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی برای آنان به دنبال دارد.

قنبری ادامه داد: این استراتژی می‌تواند یک مزیت رقابتی برای بخش کشاورزی و کارآفرینی در این عرصه را برای روستاییان و کشاورزان به دنبال داشته باشد.

علی همتی، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان خراسان رضوی برای توسعه اگروتوریسم خاطرنشان کرد: برای توسعه اگروتوریسم در این منطقه شرکت توسعه گردشگری ایران در تعامل با مجموعه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی از طرح‌های نوی فکری، تحقیقاتی و اجرایی در این عرصه حمایت خواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در این نشست همچنین چند طرح از جمله «طرح خانه زنبور عسل» که برای توسعه گردشگری کشاورزی طراحی شده است، رونمایی شد.

سرویس خبری: استان ها