1

ایران پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشاورزی را مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی ۲ خرداد ۱۴۰۱ با بیان اینکه خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشاورزی مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، خودکفایی کامل در تولید کالاهای اساسی و کاهش ورادات در این زمینه محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر خودکفایی کامل در تولید کالاهای اساسی به دنبال آن هستیم که ایران تبدیل به پایانه صادرات محصولات کشاورزی در منطقه شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: تولید و توزیع بذور با کیفیت بین کشاورزان، آموزش و ترویج کشاورزان، اعزام کاروان‌های بهره‌وری به مزارع کشاورزی، تخصیص یارانه کشت و کشاورزی قراردادی از جمله سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشمول طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه‌ای بخش کشاورزی گفت: معاونت برنامه ریزی اقتصادی، معاونت امور تولیدات دامی و بانک کشاورزی نسبت به تسهیل فرایند پرداخت وام به تولیدکنندگان ( مرغداران، دامداران و …) و ارائه گزارش هفتگی آن اقدام کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تسنیم