1

با حضور مدیرعامل شستا انجام شد؛ آغاز ساخت مجتمع دامپروری ۶۰۰۰ راسی گاوشیری در گرمسار

مدیرعامل شستا با اشاره به ۱۲ پروژه بزرگ دامپروری در سراسر کشور و هدفگذاری تولید یک میلیون تن شیرخام در روز گفت: با توجه به نقش استراتژیک و مهم صنایع لبنی و مصرف شیر در افزایش امنیت غذایی و سلامت کشور، شستا تلاش می‌کند با توسعه این صنعت نقش مهمی را در ارتقاء سرانه مصرف شیر کشور و محصولات لبنی ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از روابط عمومی شستا، کلنگ ساخت مجتمع دامپروری ۶۰۰۰ راسی گاو شیری با حضور محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، هاشمی گل‌سفیدی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی شستا و دیگر مقامات و روسای ادارت شهرستان گرمسار در روستای سرآبرود منطقه آرادان به زمین زده شد.

محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا درحاشیه این مراسم اظهار داشت: این مجتمع دامپروری در زمینی به وسعت ۶۰ هکتار با ظرفیت پرورش ۶۰۰۰ رأس گاوشیری و ظرفیت تولید ۳۶۵۰۰ تن شیر خام در سال و ظرفیت اشتغالزایی ۴۰۰ نفر مستقیم و ۱۲۰۰ نفر غیرمستقیم با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

مدیرعامل شستا با اشاره به ۱۲ پروژه بزرگ دامپروری در سراسر کشور و هدفگذاری تولید یک میلیون تن شیرخام در روز گفت: با توجه به نقش استراتژیک و مهم صنایع لبنی و  مصرف شیر در افزایش امنیت غذایی و سلامت کشور، شستا تلاش میکند با توسعه این صنعت نقش مهمی را در ارتقاء سرانه مصرف شیر کشور و محصولات لبنی ایفا کند.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی فاز اول این مجموعه، ۱۶۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت می‌شوند و امیدواریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید گام مؤثری در خودکفایی کشور در تولیدات دامی و اشتغالزایی جوانان برداریم.

رضوانی فر ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری های شستا در حوزه های مختلف معدنی-فلزی، کشاورزی و دامپروری، دارویی و صنایع تبدیلی در سراسر کشور گفت: در حال حاضر شستا ۲۸۵ پروژه با ارزش تقریبی ۴۵ هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد که بخشی از این پروژه ها تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شستا با اشاره به عملکرد شستا در سال جهش تولید و دستیابی به رشد بالاتر از متوسط صنعت در اکثر حوزه های فعالیت شستا، از سود ۲۰ هزارمیلیارد تومانی شستا در شش ماهه اول منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ خبرداد.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و ارادان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شستا یک نعمت و برکت برای کشور است افزود:

شستا توانست با مدیریت جهادی، میدانی و انقلابی رضوانی‌فر و با حضور در مناطق مختلف کشور آبادانی و برکت را برای این مناطق به ارمغان بیاورد.

مطهری با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت‌های گرمسار افزود:مجموعه شستا توانست با اقدامات مطالعاتی خود ،ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان را شناسایی و سرمایه‌گذاری های مختلفی را در این منطقه برنامه‌ریزی کنند.

 گفتنی است این پروژه توسط شرکت ملارد شیر از شرکت‌های تابعه هلدینگ صنایع عمومی شستا اجرا خواهد شد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان