1

برای تامین نهاده مورد نیاز عشایر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک گفت: امسال برای تامین نهاده مورد نیاز عشایر اعتباری بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضل خرم مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک از کاهش محسوس بارش خبر داد و گفت: با توجه به کاهش ۵۴ درصدی  بارش‌ها و خشکسالی، وضعیت مراتع تعریفی ندارد‌.

او افزود: با وجود شرایط خشکسالی و نبود مرتع مطلوب، دامداران و عشایر ۱۰۰ درصد نیاز علوفه خود را باید از بازار آزاد تامین کنند که هم اکنون قیمت شبدر، کاه، یونجه و ذرت داخلی سرسام آور بالاست.

خرم قیمت تمام شده دام را بالای ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش نگرانی‌ها از تامین نهاده دامی، افق روشنی پیش روی تولید نیست به گونه‌ای بعید است به اهداف پیش بینی شده مبنی بر تامین ۳۰۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور از طریق عشایر دست یابیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازار دام تعریفی ندارد، بیان کرد: با کاهش مصرف گوشت و نبود تقاضا، عشایر هر کیلو دام را با نرخ ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان عرضه می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک در پایان تصریح کرد: سال گذشته برای تامین نهاده مورد نیاز عشایر اعتباری بالغ بر ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار نیاز بود که امسال این رقم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که با این وجود جای این سوال مطرح است که جامعه عشایر این میزان اعتبار را از کجا بیاورد؟

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان