1

برای نخستین بار؛ محرک رشد و اشتهاآور دام گیاهی با فرمولی منحصر به فرد وارد بازار شد

بیواستارتر باریج داروی جدید دامپزشکی شرکت دانش بنیان باریج اسانس برای نخستین بار با اندیکاسیون متفاوت با هدف تحریک رشد و اشتهاآوری برای دام بزرگ تولید و روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از روابط عمومی شرکت داروسازی باریج اسانس؛ لاله حجازی در خصوص این مکمل گیاهی دامپزشکی گفت: درکار آزمایی بالینی نتایج بسیار خوبی از این دارو به دست آمد و اثبات شد مصرف آن باعث اشتهاآوری و افزایش مصرف خوراک دام می‌شود همچنین این دارو باعث بهبود رشد، ضریب تبدیل و صفات اسکلتی دام نیز می‌گردد.

مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس، بیواستارتر باریج را مقرون به صرفه خواند و گفت: امروزه اکثرا از آنتی بیوتیک‌ها به عنوان محرک رشد دام استفاده می‌کنند که باعث ایجاد مقاومت دام در برابر آنتی بیوتیک‌ها می‌شود و با مصرف گوشت و شیر حیوان این مقاومت دارویی در بدن انسان نیز ایجاد می‌شود به همین دلیل در سال های اخیر داروهای گیاهی در حوزه های دامپزشکی رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است.

کارآفرین داروهای گیاهی در کشور گفت: گیاهان و ترکیبات فعال آن‌ها تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از رشد میکروب‌های بیماری زا، کمک به هضم و جذب مواد مغذی، افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی دارند که بیواستارتر باریج®دارای تمام این ویژگی‌ها می‌باشد.

مهندس حجازی در خصوص سایر ویژگی های بیواستارتر باریج گفت: این مکمل گیاهی دامپزشکی با فرمولی خاص طراحی شده و باعث افزایش جذب، بهبود اسکور مدفوع در دام همچنین افزایش و بهبود وضعیت سیستم ایمنی شده است.

فعال دانش بنیانی ضریب تبدیل را مهم خواند و گفت: ضریب تبدیل یعنی در ازای دریافت یک کیلوگرم غذا توسط دام، میزان وزن‌گیری حیوان چه مقدار خواهد بود که بیواستارتر باریج® افزایش معنی دار ضریب تبدیل غذایی در دام را به همراه داشته است همچنین مصرف این مکمل باعث بهبود بسیار خوب مصرف خوراک نسبت به گروه شاهد نیز شده است.

کتان قهوه ای (بَزرَک)، آویشن شیرازی، پونه و رزماری چهار گیاه تشکیل دهنده بیواستارتر باریج®

لاله حجازی در خصوص گیاهان به کار رفته در این مکمل گیاهی دامپزشکی گفت: گیاه آویشن با دارا بودن تیمول و کارواکرول به عنوان ضد باکتری، ضد ویروس، آنتی سپتیک، ضد تب، ضد احتقان و ضد التهاب است همچنین مواد موثره این گیاه موکولیتیک بوده و سبب تسهیل در خروج ترشحات از دستگاه تنفس می‌گردد بنابراین آویشن تاثیر بسیار خوبی بر فعالیت متابولیک فلور دستگاه گوارش دام دارد.

وی در خصوص مطالعات انجام شده پیرامون روغن کتان در بیواستارتر باریج گفت: روغن کتان یکی از غنی‌ترین منابع امگا ۳ است که در تحقیق های انجام شده نشان داده‌ است مصرف اسیدهای چرب در خوراک گوساله ها موجب افزایش وزن روزانه، افزایش رشد استخوان، افزایش بازده خوراک و کاهش تعداد روزهای با اسکور نامناسب مدفوع می‌شود همچنین در مطالعه‌ای استفاده از مکمل های اسید بوتیریک، اسیدهای چرب متوسط زنجیر و اسید لینولینک در جیره گوساله‌ها باعث بهبود شاخص‌های سیستم ایمنی شده است.

کارآفرین داروی گیاهی در خصوص تاثیر پونه در برطرف کردن مشکلات روده‌ای گوساله توضیح داد: پونه به درمان اسهال و بیماری های روده ای گوساله کمک و مشکلات و ناراحتی های گوارشی را برطرف کرده و موجب تقویت معده و دفع صفرا می‌شود همچنین پونه به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد باکتریایی همانند آنتی بیوتیک عمل کرده و ضد انگلی قوی محسوب می‌شود.

مهندس حجازی در خصوص گیاه رزماری استفاده شده در بیواستارتر باریج® نیز گفت: رزماری یکی از بیشترین مقادیر آنتی اکسیدان را در بین گیاهان دارد و اثر ضد میکروبی وسیع، محافظت از کبد، کاهش درد کولیک، ضد تشنج، کنترل سرفه و بهبود علمکرد کلی حیوان را دارا می باشد.

شایان ذکر است: شرکت داروسازی باریج اسانس، تولیدکننده داروهای گیاهی نخستین شرکت دانش بنیان دارویی کشور در سال ۱۳۷۱ با هدف بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه تاسیس شد، این شرکت افزون بر همکاری علمی پیوسته با مرکز‌های تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، استفاده از مواد اولیه گیاهی بومی ایران و ترویج، توسعه، کاشت و پرورش این گیاهان را در دستور کار قرار داده است و در حال حاضر در تولید داروهای دامپزشکی گیاهی با ۱۴ نوع محصول جزو برترین تولیدکنندگان می‌باشد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان