1

برخورد با صید محاصره‌ای و ترال غیرمجاز از اولویت‌های شیلات استان بوشهر است

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به تاثیر مخرب شیوه‌های صید محاصره‌ای (پرساین) و ترال (کف‌روب) خارج از فصل بر ذخایر دریایی؛ برخورد با این شیوه‌ها از اولویت‌های شیلات این استان است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ عقیل امینی با بیان اینکه صید مخرب ترال همیشه وجود داشته، اظهار کرد: با همت نیروهای یگان حفاظت اداره کل شیلات، نیروی دریایی سپاه و نیروهای مرزبانی با لنج‌هایی که اقدام به صید ترال (کف‌روب) می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: با وجود تمام اقدامات حفاظتی در زمان حاضر بیشترین صید ترال در استان بوشهر به وسیله یک سری افراد صیادنما در صیدگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: صید غیرقانونی ترال خارج از فصل نابودی نسل آبزیان دریایی و زیستگاه‌های دریایی را به دنبال دارد.

امینی در خصوص صید مخرب محاصره‌ای (پرساین) گفت: این شیوه صید به وسیله ۲ قایق همزمان و به صورت پیاله‌ای برای صید ماهیان سطحی ( ماهی ساردین) از اول آبان تا فروردین ماه انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۴شناور این شیوه صید را کنگان و عسلویه انجام می‌دهند.

به گفته امینی در زمان حاضر استفاده از شیوه صید محاصره‌ای (پرساین) در خارج از فصل غیرقانونی است و تاثیر مخربی بر ذخایر آبزیان دارد.

وی بیان کرد: افزایش گشت‌های کنترلی صید غیرمجاز با تجمیع نیروهای یگان حفاظت از سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

امینی افزود: هرچند پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان با وجود کمبود نیرو و منابع مشهود است، اما باید با همه محدودیت‌ها، شاهد ارتقا فعالیت‌ها و و حفاظت از ذخائر آبزی باشیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تاکید کرد: تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیرمجاز به ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب محاصره‌ای (پرساین) و ترال در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هرگونه آسیب به ذخایر آبزیان می‌تواند خساراتی جبران ناپذیر و مخربی را در پی داشته باشد؛ گفت: رفع مسائل و مشکلات یگان حفاظت آبزیان شیلات مانند کمبود نیروی انسانی، سوخت و یک سری موارد دیگر در حال پیگیری است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا