1

برخی از مشکلات حوزه امنیت غذایی ناشی از تنش‌های سیاسی و اقتصادی دیگر کشورهاست

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی از مشکلات در حوزه امنیت غذایی ناشی از تنش های سیاسی، امنیتی و اقتصادی دیگر کشورهاست و برای جلوگیری از تبعات داخلی آن برنامه استمرار و ارتقاء ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی و استراتژیک در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمان، حمید اورعی در قرارگاه امنیت غذایی استان کرمان اظهار کرد: همه مسئولیان وزارت جهاد کشاورزی شبانه روز پای کار امنیت غذایی مردم ایستاده‌اند و با روحیه جهادی در این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند و با وجود همه موانع، محدودیت منابع و اعتبارات سعی در رفع مشکلات دارند.

وی با اشاره به خودکفایی در محصولات استراتژیک گفت: برخی از مشکلات در حوزه امنیت غذایی ناشی از تنش‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی دیگر کشورهاست و برای جلوگیری از تبعات داخلی آن برنامه استمرار و ارتقاء ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی و استراتژیک به عنوان برنامه اول و مهم مسئولان وزارتخانه در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

اورعی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی با رویکرد جهادی مبتنی بر ظرفیت‌ها و داشته‌های ملی و استفاده از نیروهای جوان و خلاق ماموریت اول وزارت جهاد کشاورزی است که طبق برنامه تحول کشاورزی در حال اجراست.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به سفر خود به استان کرمان بیان کرد: در این سفر سه روزه چالش‌های پیش روی کشاورزان را در استان کرمان بررسی و از پنج شهرستان بازدید میدانی انجام دادیم که با هماهنگی مدیرکل حوزه وزارتی و معاونان وزارتخانه پیگیری مطالبات اتحادیه مرغداران، پیگیری خسارت های ناشی از سیل اخیر و مشکلات صنایع تبدیلی و مبارزه با آفات گیاهی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین با هماهنگی که با معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفت، مقرر شد برنامه اصلاح و احیاء ۵۰۰۰ هکتار از باغات گردو که مورد هجوم آفت کرم خراط قرار گرفته آغاز و به صورت آزمایشی طرح سرشاخه کاری باغات گردوی روستای قنات ملک شروع و سپس به روستاها و شهرستان‌های دیگر تعمیم داده شود.

اورعی بیان کرد: لایروبی کانال های انتقال آب روستای قنات ملک و لوله گذاری سه کیلومتر از مسیر آب اراضی تحت پوشش این روستا از جمله موضوعاتی بود که با هماهنگی انجام شده با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، به زودی اجرا می شود.

سرویس خبری: کشاورزی