1

بزرگترین مجتمع‌های خاویاری کشور در لرستان ایجاد می‌شود

با اختصاص اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی سازمان شیلات ایران، بزرگترین و مهم‌ترین مجتمع‌های پرورش ماهی خاویاری کشور در لرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ این اعتبار در پی دیدار استاندار لرستان با رئیس سازمان شیلات ایران و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و طی امضا تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تخصیص داده شد.
 
استاندار لرستان در حاشیه‌ی این دیدار گفت: امضای این تفاهم‌نامه، در حوزه آبزی‌پروری استان یک انقلاب ایجاد خواهد کرد.

فرهاد زیویار افزود: با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت‌ شیلات در لرستان، با این تفاهم‌نامه تولیدات شیلات استان دو برابر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای این تفاهم‌نامه چندین مجتمع بزرگ آبزی پروری در استان ایجاد خواهد شد که مهم‌ترین آنها ایجاد مجتمع‌های خاویاری با ظرفیت ۱۰ هزار تن است.

استاندار ادامه داد: ظرفیت تولید خاویار در این مجتمع‌ها با ظرفیت تولیدی کل کشور برابری خواهد کرد.

زیویار با اشاره به اهمیت فروش این محصولات گفت: در راستای ایجاد بازار فروش این مجتمع‌ها، یک بازارچه مرکزیِ آبزیان در خرم‌آباد راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در این بازارچه محصولات با قیمت مناسب به مردم عرضه خواهند شد و صادرات آبزیان به مناطق مختلف کشور و خارج از کشور نیز انجام خواهد شد.

ایجاد امنیت غذایی، محرومیت‌زدایی در منطقه، ایجاد اشتغال و درآمد از طریق تولید آبزیان، توسعه صادرات غیر نفتی در استان و ارزآوری در لرستان از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا