1

بیش از ۵۰۰ هزار تن کود اوره در ۵۰ روز اخیر توزیع شد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران گفت: در ۵۰ روز گذشته و از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن کود اوره در سراسر کشور توزیع شده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از اوایل اسفند ماه و مقارن با آغاز کشت بهاره تاکنون با وجود تعطیلات نوروز و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، بیش از ۵۰۰ هزار تن کود اوره حمل و تحویل کشاورزان شده است که در نوع خود بی‌سابقه است.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده از آغاز سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه حداقل ۶۰۰ هزار تن کود اوره حمل و به دست کشاورزان رسانده خواهد شد به گونه‌ای که از اول فروردین ماه سال جاری تا بیستم فروردین بیش از ۲۱۰ هزار تن کود اوره حمل و تحویل استان‌ها شده است و کشاورزان از این بابت نگرانی نخواهند داشت.

رسولی خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی در ادامه برنامه خود برای تأمین و تدارک و توزیع کود اوره از ابتدای سال ۱۳۹۹، تلاش می‌کند تا با حفظ میزان تأمین و توزیع روزانه کود اوره در مقدار ۱۰ هزار تن، همه نیاز کشاورزان به این کود را  بر اساس برنامه ابلاغی وزارت متبوع تأمین کرده و برنامه این شرکت حفظ رکورد روزانه تأمین و توزیع ۱۰ هزار تن کود اوره تا پایان اردیبهشت ماه است.

‎وی چشم‌انداز تأمین کود اوره در سال جاری را بسیار خوب ارزیابی کرد و از کشاورزان خواست متناسب با نیاز خود نسبت به تأمین کود از شبکه بزرگ کارگزاران اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور همچنین، ‌افزایش قیمت فروش کود اوره و کمبود آن را شایعه‌ای بی‌اساس توسط افرادی بی اطلاع و غیرمسؤول خواند و از کشاورزان زحمتکش تقاضا کرد به این شایعات که با هدف ایجاد التهاب و تشویش در بخش کشاورزی منتشر می شود، توجهی نکنند.

سرویس خبری: کشاورزی