1

بیمه کشاورزی اجباری شود + فیلم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: کشاورزی ایران بسیار آسیب پذیر است که در راستای آن باید بیمه بخش کشاورزی در کشور اجباری شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: کشاورزی در ایران به دلیل تغییرات اقلیمی، آب و هوایی، مشکلات خشکسالی و مواردی از این قبیل، بسیار آسیب پذیر است.

وی افزود: به دلیل آسیب پذیر و حساس بودن صنعت کشاورزی در ایران، نبود بیمه کشاورزی در کشور بسیار احساس می شود که دولت باید توجه و تاکید زیادی نسبت به اجرایی شدن آن داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: متاسفانه از همان ابتدا پایه های بیمه کشاورزی در کشور محکم نبوده و دولت هیچگاه این امر را برای کشاورزان اجباری نکرده است.

شریعتی مقدم ادامه داد: همین جدی نگرفتن بیمه کشاورزی در کشور یکی از دلایلی است که در چند سال گذشته باعث تضعیف صنعت کشاورزی ایران شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت پسته ایالات متحده از ایران سبقت گرفته است به دلیل این که بخش کشاورزی این کشور توانست چند سال متوالی بدون متحمل شدن ضرر به صادرات و سودهای فراوان دست پیدا کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: با این وجود تنها دلیلی که باعث شد تا کشاورزان آمریکایی بدون اینکه ضرری بهشان وارد شود پسته تولید کنند، انواع بیمه های کشاورزی یود که در صورت بروز ضرر، دولت آن را پرداخت می کرد.

شریعتی مقدم افزود: البته همواره این دولت ها نیستند که ضررهای بیمه ای را پرداخت می کنند بلکه شرکت های سرمایه گذاری خصوصی نیز در سراسر دنیا در این امر دخیل هستند.

وی اظهار کرد: با این وجود یکی از عوامل تاثیر گذاری که می تواند در حال حاضر ضررهای وارد شده به بخش کشاورزی را جبران کند و راه نجات کشاورزی ایران در وضعیت نا مساعد کنونی باشد، بیمه کشاورزی است که باید در کشور اجباری شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان