1

تاکنون سرمازدگی محصولات کشاورزی در خوزستان نداشته‌ایم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نگرانی خاصی در خصوص سرمازدگی محصولات کشاورزی در خوزستان وجود ندارد و تاکنون سرمازدگی نداشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ تورج نوروزی در خصوص احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در استان خوزستان با سرمازدگی محصولات کشاورزی مواجه نشده‌ایم و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

وی افزود: تاکنون با توجه به رصد و پایش شرایط آب و هوایی و پیش بینی‌هایی که از سوی سازمان هواشناسی به سازمان جهاد کشاورزی ارائه شده است، شرایط آب و هوایی به شکلی نیست که با سرمازدگی مواجه شویم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نگرانی خاصی در خصوص سرمازدگی محصولات کشاورزی در خوزستان با توجه به شرایط دمایی وجود ندارد و در صورت هرگونه پیش‌بینی در این خصوص اقدامات و توصیه‌های لازم به کشاورزان استان ارائه خواهد شد.

نوروزی عنوان کرد: سرمازدگی در صورتی رخ می‌دهد که دمای هوا به پایین‌تر از صفر درجه سانتیگراد برسد و کاهش شدید دمایی داشته باشیم اما با توجه به وضعیت فعلی دما در استان و همچنین پیش بینی‌ها نگرانی در این زمینه نیست.

وی ادامه داد: سازمان هواشناسی همکاری و هماهنگی بسیار خوبی با سازمان جهاد کشاورزی دارد و در صورت پیش بینی ورود هرگونه توده دمایی خاص به استان و بروز سرمای شدید هشدارها و توصیه‌های فنی به اطلاع کشاورزان خواهد رسید.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا