1

نامگذاری روزهایی با نام محصولات راهبردی کشاورزی در کشور/روز ملی زعفران به زودی در تقویم ملی ثبت می شود

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نامگذاری روزهایی در تقوم رسمی کشور به عنوان پنج محصول راهبردی کشاورزی در دستور کار است، گفت: روز ملی زعفران به عنوان یک ظرفیت هویتی بزودی در تقویم ملی ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، سید مجید امامی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم نامگذاری روزهایی در تقوم رسمی کشور به عنوان پنج محصول راهبردی کشاورزی است که نمادی از فرهنگ تولید و فرهنگ بومی مردمان ایران زمین است، تصریح کرد: یکی از این پنج محصول راهبردی بدون شک زعفران است و در خراسان جنوبی نیز در فصل برداشت محصولات راهبردی و شاخص منطقه جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که البته در زمینه فرهنگ‌سازی و معرفی، جای کار بیشتری وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه نامگذاری روز زعفران در تقویم رسمی کشور فرصتی برای ارتقای نشاط اجتماعی و عدالت فرهنگی است، افزود: آرمان انقلاب اسلامی شامل ۲ بخش آزادی و استقلال است و انقلاب بر این اساس شکل گرفته است‌.

وی با بیان اینکه حوزه تمدنی و فرهنگی بزرگی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم که بین سیستان و خراسان بزرگ قرار داشته و از هر دو ظرفیت‌ بهره‌مند بوده است، افزود: آغاز پیشرفت در هر استان از جمله خراسان جنوبی زمانی است که اعتماد به نفس و هویت فرهنگی آن احیا شود همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال جدید بر مساله اعتماد به نفس و امید تاکید کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: این خطه بخش مهمی از حوزه فرهنگی خراسان بزرگ بوده و به تدین و عشق مردم به اهل بیت (ع)، هنر و موسیقی برمی‌گردد که باید همه اینها در کنار هم دیده شود و قبل از اینکه منابع ما کمتر یا بیشتر برسد، خودمان هستیم که با باورمندی و اعتماد به نفس می‌توانیم توسعه و پیشرفت را در جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.

امامی گفت: حتی اگر به دلایل خارج از اراده ما از جمله خشکسالی، تحریم‌ها و شرایط اقلیمی نتوانیم برخی مشکلات را حل کنیم اما قطعا ۵۰ درصد مشکلات کشور با اعتماد به نفس، اراده و تلاش جهادی قابل حل است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خراسان جنوبی از جمله معماری و آثار تاریخی، محصولات راهبردی کشاورزی و معادن گفت: خراسان جنوبی نه تنها استان محرومی نیست بلکه عمق فرهنگی تاریخی دارد؛ محروم آن مدیر و مسئولی است که نتوانسته‌ از این ظرفیت‌های غنی به نفع آینده و مردم استان استفاده کند.