1

تا سال ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی ۲ برابر می‌شود/ از احداث خط تولید در دیگر کشورها حمایت می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه‌های سفر دولت به استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه صادرات از اهداف مهم وزارت صمت است گفت: تا سال ۱۴۰۴ باید صادرات غیر نفتی ایران را دو برابر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت صمت، سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه تا پایان امسال برای تمامی شهرستان‌های کشور یک برنامه تخصصی در بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان از جمله استان خراسان جنوبی تهیه خواهیم کرد که در این برنامه فرصت‌ها، مشکلات و رویدادها کاملا مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: در این برنامه که افق اجرایی آن تا سه سال آینده خواهد بود به‌نوعی نقشه راه و برنامه عملیاتی مشخص می‌شود.

وزیر صمت گفت: تمرکز بر این است که هر شهرستان چه کاستی‌هایی در فرصت‌ها و  زیرساخت‌ها  دارد و چه مشوق‌هایی باید داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران را در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری مناسب هدایت نموده و یک توسعه متوازن در کشور را شاهد باشیم.

فاطمی امین با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های ویژه در بحث صادرات و حمایت از آن، بازارسازی و مذاکرات سیاسی است که به توسعه بازار داخلی کمک می نماید، تأکید کرد: صادرات یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و تا سال ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی را باید ۲ برابر کنیم و در این زمینه کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان اولویت اول را دارد.

وی اضافه کرد: صادرات ایران باید صادرات فناوری و ماشین‌آلات باشد بنابراین از احداث خط تولید در کشورهای دیگر حمایت خواهیم کرد.

سرویس خبری: مجلس و دولت