1

تربتی نژاد:تعیین نرخ غیرکارشناسی تداوم خودکفایی گندم را از بین می‌برد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تداوم دست یافتن به خودکفایی گندم به عنوان کالای استراتژیک در شرایط فعلی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید با تعیین نرخ غیرکارشناسی تداوم خودکفایی آن را از بین ببریم.
لس

نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده، گفت: قیمت ۲ هزار و ۸۰۰ تومانی پیشنهاد شده از سوی نظام صنفی کشاورزی کشور دور از منطق کارشناسی نیست.

تعیین قیمت خرید تضمینی گندم منطبق بر نرخ تورم الزامی است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم باید قبل از آغاز فصل کشت مشخص شود، ادامه داد: باید در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم هزینه‌های تولید کشاورزان و نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی مدنظر قرار گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت پیشنهادی از سوی نظام صنفی کشاورزی به میزان ۲ هزار ۸۰۰ تومان موجب ایجاد رغبت کشت گندم در میان کشاورزان می‌شود، عنوان کرد: تداوم دست یافتن به خودکفایی گندم به عنوان کالای استراتژیک در شرایط فعلی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید با تعیین نرخ غیر کارشناسی تداوم خودکفایی آن را از بین ببریم.

قیمت پیشنهادی ۲ هزار ۸۰۰ تومانی گندم در دستور کار دولت قرار بگیرد

وی با بیان اینکه از دولت این انتظار وجود دارد تا در راستای حمایت از کشاورزان گندم کار قیمت پیشنهادی ۲ هزار ۸۰۰ تومانی را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: سال گذشته عدم تعیین قیمت غیر کارشناسی باعث شد بخشی از کشاورزان گندم تولیدی خود را به دولت تحویل ندهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای در پایان، خاطرنشان کرد: قیمت ۲ هزار و ۸۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم گندم در مقایسه با نرخ سال گذشته اختلاف کمتری با قیمت این محصول در کشورهای همسایه دارد و می‌توانیم کشاورزان را برای تحویل گندم خود به سیلوهای دولتی قانع کنیم./

سرویس خیری : اخبار مجلس و دولت