1

تسهیلات ۱۰۰۰ میلیاردی برای زعفران کاران

طی توافق سازمان برنامه و بودجه و چند بانک تسهیلات ۱۰۰۰ میلیاردی با سود ۱۵ درصد در اختیار زعفران کاران قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، امروز، شنبه، سازمان برنامه و بودجه میزبان نمایندگانی از حوزه کشاورزی، مجلس و مدیران عامل بانک های ملت، کشاورزی و توسعه تعاون بود که برای انعقاد تفاهم نامه ای جهت حمایت از زعفران کاران گرده هم آمدند.

طبق آنچه که پورمحمدی – معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه – در رابطه با این قرارداد اعلام کرد که قرار شده تا به منظور حمایت از زعفران کاران و چالش هایی که در این رابطه وجود داشته تسهیلاتی برای اعطا به تولیدکنندگان و صادر کنندگان در این بخش اختصاص پیدا کند.

بر این اساس ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن را بانک کشاورزی، ۲۵۰ میلیارد تومان بانک ملت و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر را بانک توسعه صادرات تامین مالی خواهد کرد.

با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ تسهیلات ۱۸ درصد است برای حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان زعفران سازمان برنامه و بودجه سه درصد از این سود را تعهد کرده و دریافت کنندگان تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد برخواهند گرداند.

مدیران عامل بانک هایی که در این مراسم حضور داشتند نیز با حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان زعفران آن را با توجه به شرایط موجود از مزیت های نسبی صادراتی دانستند.

سرویس خبری: صنعت غذا