1

با حضور وزیر صمت در گروه صنعتی زر/تفاهم نامه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در گروه صنعتی و پژوهشی زرمنعقد شد

این تفاهم‌ نامه‌ها روز سه شنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۰در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت دکتر علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز و با مشارکت ۱۳ واحد صنعتی در محل گروه صنعتی زر ماکارون امضاء و مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)،تفاهم نامه‌های احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مردمی و غیردولتی و احیاء مسئولیت‌ اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

تحقق بخشی به رویکرد دولت برای دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه در کنار تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون زا نمودن اقتصاد منطقه و ارتقاء تاب آوری جامعه محلی، از مهمترین اهداف این تفاهم‌ نامه‌ بود.

شرکت‌های معین اقتصاد مقاومتی شهرستان‌های هدف‌ استان البرز در این تفاهم نامه‌ها متعهد شده‌اند نسبت به ظرفیت سنجی و انجام برنامه‌ریزی لازم متناسب و همگام با برنامه‌ریزی توسعه استان و اسناد فرادست استانی و شهرستانی به منظور بالفعل نمودن پتانسیل‌های منطقه و تأکید بر ظرفیت‌های بخش مردمی و انجام فرآیندهای تسهیل گری و به‌کارگیری تسهیل گران بومی در راستای اعتماد سازی و جلب مشارکت مردمی به منظور ایجاد تشکل‌های مردم نهاد در روستاهای هدف اقدام نماید.

مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در این نشست گفت: ما صنعتگران علی رغم وظیفه توسعه تولید، وظیفه اجتماعی هم داریم. امیدواریم بتوانیم نسبت به احیاء هدفمند مسئولیت‌های اجتماعی در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی، زیرساختی و فرهنگی شهرستان (از جمله کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال، بهبود سرانه‌های درآمدی، بهبود معیشت، بهداشت و سلامت مردم) از طریق انعقاد این تفاهم نامه اقدام نماییم.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این تفاهم نامه‌ها متعهد شده است تا نسبت به انتقال دانش و تجربیات به شهرستان‌های هدف، و پایش، ارزیابی و نظارت بر اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در این مناطق اقدام کند.

استاندار، نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دادستان و فرمانداران شهرستان‌های‌ اشتهارد و ساوجبلاغ از دیگر امضاء کنندگان این تفاهم نامه بودند.

سرویس خبری : صنعت غذا

بیشتر بخوانیم:

اخبار گروه صنعتی و پژوهشی زر

اخبار مرتبط با مرتضی سلطانی