1

تناقض ۵۰ درصدی آمار دام وزارت جهاد و مرکز آمار ایران

دام

[heading]رئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تناقض ۵۰ درصدی آمار معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی با مرکز آمار ایران گفت: برای جمع‌بندی این موضوع در حال تبادل اطلاعات با مرکز آمار هستیم. [/heading]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی، امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران در مورد وزارت جهاد کشاورزی با مرکز آمار ایران در مورد جمعیت دام کشور،گفت: آماری را که مرکز آمار ایران اعلام کرده با آمار وزارت جهاد تطابق ندارد.

وی با بیان اینکه اختلاف ۴۰ تا ۵۰ درصدی بین مرکز آمار ایران و آمار معاونت امور دام در مورد جمعیت گاو، گوسفند و بز کشور وجود دارد، افزود: جمعیت این دام‌ها توسط مرکز آمار ایران  تقریبا نصف آمار معاونت امور دام وزارت جهاد اعلام شده است.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صنعت طیور با اختلاف آماری زیادی مواجه نیستیم، اما در بخش دام سبک و سنگین، این اختلاف زیاد است.

ملاصالحی بیان داشت: یارانه‌ای را به بخش آمارگیری معاونت امور دام اختصاص داده‌ایم تا اطلاعات جزئی دامداران و میزان تولید آنها را دراختیار ما قرار دهد و بر این اساس معاونت امور دام وزارت جهاد، مستندات را جمع‌آوری کند.

وی افزود: در حال تبادل اطلاعات با مرکز آمار هستیم و منتظریم تا این موضوع جمع‌بندی شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی در ادامه در مورد وضعیت نامطلوب خوراک دام و طیور اظهار داشت: در حال حاضر کارخانجات زیادی در بخش فرآوری خوراک دام و طیور فعال هستند که باید بتوانند از لحاظ کیفیت و قیمت، اعتماد تولیدکنندگان را جلب کنند.

ملاصالحی تصریح کرد: سیاست ما این است به سمتی حرکت کنیم تاکه بتوان از ظرفیت‌ کارخانجات فرآوری دام و طیور در داخل کشور استفاده کرد، ولی بهره‌گیری تولیدکنندگان از فراورده‌های خوراک دام و طیور در این بخش به کیفیت و قیمت بستگی دارد.

براساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته، از ۸ تا ۱۱ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید از علاقمندان و متخصصان بخش دام و طیور است.