1

تهیه پیش نویس دستورالعمل ثبت داروهای دامپزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن مهدوی نژاد درباره دستورالعمل ثبت داروهای دامپزشکی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کیفیت داروهای دامپزشکی و بر اساس آئین نامه اجرایی قانون سازمان دامپزشکی کشور، دستورالعمل فعلی ثبت دارو در دستور کار قرار گرفت و پیش نویس آن تحت عنوان ” دستورالعمل ثبت داروهای دامپزشکی” تهیه شده است.

مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور خطاب به انجمن صنفی وارد کنندگان داروهای دامپزشکی تاکید کرد: لازم است برای تسریع در اهداف این دستورالعمل، انجمن صنفی واردکنندگان دارو با بهره گیری از ظرفیت علمی و تجربی بخش خصوص، مراتب را مورد بررسی و ظرف ۱۰ روز کاری نظرات کارشناسی خود را به دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور اعلام کنند.

مهدوی نژاد اذعان داشت: بی گمان تنها با اتکاء به نظر جمعی و بهره گیری از تجارب، با نگرش تامین منافع ملی در عرصه صنعت دارویی کشور و تامین سلامت جامعه، می توان روش های بهینه دارو و متعاقب آن واردات با کیفیت دارو و ایجاد انگیزه در توسعه تولیدات داخل کرد.

وی در پایان متذکر شد: پیش نویس مذکور صرفا در خصوص ثبت دارو است و پیش نویس دستوالعمل ” صدور مجوز ورود دارو” متعاقبا تدوین و نظرخواهی خواهد شد.