1

توسعه پرورش ماهی در سواحل مکران

معاون وزیر جهاد در حوزه سواحل مکران به توسعه پرورش ماهی در دریا، پرورش میگو، صید فراساحلی و صید از سواحل دیگر کشورها اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چهارمین همایش ملی «توسعه سواحل مکران با محوریت حکمرانی و تاکید بر دیپلماسی و اقتصاد دریامحور»، پیش نشست هفتم این همایش با عنوان «جایگاه کشاورزی، شیلات و بنادر در توسعه سواحل مکران» با حضور کارشناسان و مسوولان ذی‌ربط از نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به صورت مجازی و حضوری در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

سیدحسین حسینی گفت: ظرفیت‌های توسعه سواحل مکران در بخش کشاورزی به خصوص شیلات و آبزیان، ظرفیت‌های زارعت، باغبانی و میوه‌های گرمسیری، دام به خصوص گاو، گوسفند و مرغ دشتیاری و ظرفیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری جهت جلوگیری از فرسایش آب و خاک نکاتی است که باید مورد توجه قرار داد.

او یه توضیحاتی درباره صنایع وابسته بخش کشاورزی در منطقه و همچنین ایجاد شهرک‌های کشاورزی، شیلاتی، دامی و باغی پرداخت.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سواحل مکران در بخش ساخت بنادر صیادی و توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس) و پرورش میگو در سواحل و همچنین صید فراساحلی و صید از سواحل سایر کشورها به نکات مهمی اشاره کرد.

حسینی گفت: این ظرفیت‌ها در یک تا دو برنامه ۵ ساله، اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در منطقه به دنبال خواهد داشت که تامین الزامات مالی و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط می‌تواند تسریع در عملیاتی کردن این برنامه‌ها در پی داشته باشد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان