1

تولید و خرید گندم در کرمان از ۲۰۲ هزار تن گذشت

گندم

با عبور خرید تضمینی گندم در کرمان از مرز ۲۰۲ هزار تن در سال جاری، رکورد میزان تولید و خرید این محصول در تاریخ این استان شکسته شد و خرید همچنان در شمال استان ادامه دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مجید نژاد بیگلری از خرید مقدار ۲۰۲ هزار و ۶۷۱ تن گندم از کشاورزان خبرداد و گفت: برای اولین بار در تاریخ کرمان این مقدار گندم در استان تولید و از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کرمان افزود: در طول تاریخ کاشت و تولید گندم در استان کرمان، رکورد بیشترین میزان خرید مربوط به سال ۱۳۸۳ با حدود ۲۰۲ هزار تن بود که در سال جاری تاکنون این رکورد شکسته شده و رکورد جدیدی رقم خواهد خورد.

وی افزود: عملیات خرید تضمینی گندم از ۱۰ فروردین به عنوان استان آغازگر خرید کشور در کرمان شروع شد و تاکنون تعداد ۱۹ مرکز فعال خرید در سراسر استان مقدار حدود ۲۰۳ هزار تن گندم را در قالب ۲۵۵۰۰ محموله از کشاورزان تحویل گرفته‌اند.

نژاد بیگلری ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را ۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال (معادل ۹۴ درصد از کل بهای گندم‌ها) به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی تأکید کرد: حدود ۱۲ میلیارد تومان از کل مطالبات گندم‌کاران باقی مانده است که آن هم به زودی پرداخت می‌شود.