1

ثبت رکورد بزرگترین «ساندویچ ماهی» ایران در اهواز

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران گفت: رکورد بزرگترین ساندویچ ماهی ایران در اهواز به طول ۶۰ متر و با استفاده از کوبیده ماهی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، عباس مختاری در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه همزمان در سه استان دیگر جشنواره طبخ آبزیان در حال برگزاری است، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های سازمان شیلات ایران در حوزه افزایش سرانه مصرف آبزیان تاکید بر برگزاری جشنواره غذاهای دریایی، تنوع بخشی محصولات فرآوری شده و آشنایی مردم با شیوه‌های پخت آبزیان به عنوان غذای سلامتی برای عموم شهروندان با مهیا کردن فضای فیزیکی بازار به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران به ثبت رکورد بزرگترین ساندویچ ماهی ایران در اهواز اشاره کرد و افزود: این ساندویچ ۶۰ متری با استفاده از کوبیده ماهی بیگ هد تهیه شده و برای عموم شهروندان سرو می‌شود و امیدواریم این اقدامات ارزشمند در سایر نقاط کشور نیز الگوسازی شود.

مختاری در ادامه یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره‌ها را علاوه بر فرهنگ سازی و ترویج مصرف آبزیان، اطمینان خاطر تولید کنندگان از داشتن یک بازار مطمئن برای محصولات شیلاتی دانست.

سرویس خبری: آشپزی و گردشگری غذا

منبع: مهر