1

جایگاه کشاورزان در سند ملی امنیت غذایی دیده شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: جایگاه کشاورزان در سند ملی امنیت غذایی باید دیده شود زیرا در غیر این صورت نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین حسن ربانی در جلسه بررسی سند ملی امنیت غذایی که در سالن شهید نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت ارتقا جایگاه کشاورزان افزود: جهاد را نباید در جبهه نظامی خلاصه کرد بلکه بحث امنیت غذایی یک جهاد بنیادی و اساسی است و  با برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم، خداوند اجر جهادگران را خواهد داد.

وی به اهمیت بحث فرهنگی بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر انقلاب هر طرحی نیاز به یک پیوست فرهنگی دارد و اگر طرحی تهیه شود که زمینه فرهنگی نداشته باشد، آن طرح کامل و جامع نیست.

ربانی تصریح کرد: در سند ملی امنیت غذایی باید حتما به منابع انسانی و کشاورزان نگاه ویژه ای شود تا جایگاه کشاورزان ارتقا یابد، طبق آمارها تا چندی قبل ۵ میلیون نفر در بخش کشاورزی فعال بودند و متاسفانه امروز آمار آن کاهش یافته و اگر در طرح های ارائه شده جایگاه کشاورزان بالا نرود، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

یاسی، مشاور عالی برنامه ریزی و ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی نیز به ضرورت تهیه سند ملی امنیت غذایی پرداخت و گفت: امنیت غذایی یکی از مولفه های اساسی حکمرانی در کشور است و ضروری است در سطوح اصلی کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: به همین خاطر تهیه سند ملی امنیت غذایی در این راستا یک شالوده ریزی مهم محسوب می شود و در صورت ایجاد یک وفاق و هماهنگی سیستمی، می‌توانیم شاهد اتفاقات بزرگ و جهش های مترقی در حوزه کشاورزی و امور غذایی در کشور باشیم.

اسکندر زند مشاور وزیر جهاد کشاورزی هم به ارائه آمار مباحث مختلف امنیت غذایی پرداخت و گفت: امنیت غذایی دارای ابعاد بسیار گسترده ای است که نیاز به بررسی از زوایای مختلف دارد.

سرویس خبری: کشاورزی