1

حجتی: طرح های گسترده برای افزایش محصولات راهبردی تدوین کرده ایم

وزیر جهادکشاورزی گفت: این وزارتخانه برای افزایش محصولات راهبردی در چارچوب اقتصاد مقاومتی طرح های گسترده را با زمان بندی مشخص تدوین کرده است.

محمود حجتی روز سه شنبه همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به سمنان، در مراسم افتتاح فاز دوم تولید داروهای دامی ایران در گرمسار بیان داشت: این طرح ها از نظر کیفی و کمی به تصویب شورای اقتصاد رسیده و در نهایت توسط معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است.
وی با اشاره به این که شرکت داروهای دامی شهرستان گرمسار در ابتدال سال ۹۵ بیست میلیارد ریال به کشورهای دیگر صادرات داشته است، ابرازداشت: اقتصاد مقاومتی برنامه ای گسترده است ولی اساس آن همان اصولی است که رهبر معظم انقلاب در چارچوب سیاست های کشور به دولت ابلاغ کرده اند و بخشی از آن به جهاد کشاورزی باز می گردد.
وی افزود: همه ما به خصوص محققان و دانشمندان ما باید تلاش کنند تا بتوانند مواد اولیه با کیفیت و طبق استاندارد های جهانی را در داخل تولید کنند تا شرکت ها مجبور به خرید مواد اولیه با ارزش افزوده بالا نباشند.
وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با روش خرید و فروش جو و ذرت اظهارداشت: در سال های گذشته به روش سنتی عمل می کردیم ولی از سال گذشته با توجه به مصوبه مجلس در قانون افزایش بهره وری، خریدهای تضمینی را از طریق بورس انجام می دهیم که این کار همزمان به سود تولید کننده و مصرف کننده است و نیز هزینه های دولت کاهش پیدا می کند.
وی ادامه داد: این محصول همانند سال های گذشته از طریق تعاونی های روستایی و شرکت های غله جمع آوری خواهد شد.
محمود حجتی روز سه شنبه وارد گرمسار شد و مورد استقبال فرماندار، امام جمعه و مسئولان ارشد استان سمنان و شهرستان گرمسار قرار گرفت.
وزیر جهاد کشاورزی در این سفر پروژه اقتصادی – عمرانی شرکت تولید داروهای دامی ایران را در گرمسار مورد بهره برداری قرار داد.
این شرکت با توان متخصصات ایرانی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی بر اساس الزامات و استانداردهای بین المللی جی ام پی و فارموکوپه های بین المللی تکنولوژیک روز دنیا احداث شده و برای بهره برداری از این شرکت تا کنون ۷۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
دیدار با فعالان بخش کشاورزی، دامداری و بازدید از چند طرح اقتصادی و عمرانی از دیگر برنامه های حجتی در سفر به گرمسار است.
رئیس جمهوری سه شنبه به استان سمنان سفر کرد.
برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و ششمین سفر استانی به استان سمنان،افتتاح طرح ها وپروژه ها، شرکت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه گذاران و امضای نمادین تعدادی تفاهم نامه و مصاحبه مطبوعاتی است.
کاروان تدبیر و امید از ۲۴ دی سال ۹۲ تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)و یزد سفر داشتند.