1

معاون امور صنایع وزارت صمت: حضور دانشگاه‌ها در طرح‌های توسعه ساخت داخل/تامین امنیت غذایی با تکیه بر توان داخلی

معاون امور صنایع وزارت صمت، حضوردانشگاه ها در پروژه های توسعه ساخت داخل با محوریت تامین امنیت غذایی در کشور را خواستار شد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با کارگروه امنیت غذایی دانشگاه تهران که با حضور محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: با بهره مندی از پتانسیل های موجود در دانشگاه ها می توان امنیت غذایی کشور را با تکیه بر ظرفیت های موجود در بخش های مختلف صنایع غذایی و کشاورزی تامین کرد.

وی همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهادهایی اجرایی که در حوزه امنیت غذایی کشور راهگشا هستند، را مورد تاکید قرارداد و گفت: با استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها می توان فضای صنعتی کشور را به سمت توسعه و تقویت داخلی سازی سوق داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت اجرای این سیاست را نیازمند حضور عملیاتی دانشگاه ها در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی برشمرد و گفت: با تشکیل کمیته های تخصصی و هدف گذاری چند اولویت اصلی برای تامین امنیت غذایی می توان این سیاست استراتژیک را عملیاتی کرد.

در این نشست محمود نیلی رییس دانشگاه تهران نیز به تشریح مهمترین اولویت های علمی در تامین امنیت غذایی کشور پرداخت و کمک به فرآیند تصمیم سازی، سیاست گذاری در تدوین سند ملی امنیت غذایی در کشور را از اهداف مورد انتظار این کارگروه عنوان کرد.

راهکارهای تکمیل زنجیره تامین و افزایش ارزش افزوده، نظارت هوشمند سلامت مواد غذایی، دانش محور شدن تولیدات کشاورزی و تولید عناصر ارزشمند از محصولات جانبی و ضایعات و همچنین سیاست گذاری صحیح کشت در مناطق و اقلیم های مختلف از جمله موضوعاتی بود که به عنوان اولویت های تامین امنیت غذایی در کشور مطرح شد.

سرویس خبری: صنعت غذا