1

حمایت فدراسیون تشکل های صنایع غذایی از کاندیدی که برای صنایع غذایی و کشاورزی برنامه داشته باشد

محسن نقاشی گفت: فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران، اولین تشکلی بوده است که ظرف این چند سال همواره تذکرات به جا و نقدها و راهکارهای خود را جهت بهبود تولید اعلام نموده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، محسن نقاشی، رئیس فدراسیون تشکل های صنایع غذایی گفت: اگر دولتها در ۱۳ سال پیش، موضوع اقتصاد مقاومتی را اجرایی می کردند و پنج سالی که مکررا تولید داخلی در اولویت اصلی اعلام شد، را اجرایی می کردند. اگر به ناله های تولید کنندگانی که با امید وعشق به توسعه کشور راه تولید را انتخاب کرده اند ذره ای توجه می شد و اگر مافیای واردات و مافیای جریان ضد تولید که دست در دست جریانهای ضد میهنی دارند مواخذه می شدند، اگر تولید سالاری را به جای موانع تولید و جریان ضد تولید پیشه می کردند معیشت مردم و اقتصاد کشور این چنین نبود.

وی افزود: فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران، اولین تشکلی بوده است که ظرف این چند سال همواره تذکرات به جا و نقدها و راهکارهای خود را اعلام نموده است.

رئیس فدراسیون صنایع غذایی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه از آنجایی که جریان ضد تولید راه را بر توسعه تولید بسته است و هیچ اراده و تصمیمی در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت مردم وجود نداشته، هر روز موانع و مشکلات را افزون می کنند و در نهایت نتیجه کار اینگونه گشته است.

نقاشی در ادامه خطاب به کاندیدهای ریاست جمهوری گفت: به کاندیدهای محترم ریاست جمهوری پیشنهاد می شود چنانچه برنامه ای مدون در مورد تولید دارند و نجات اقتصاد را در گرو تولید می دانند به مطالبات و راهکارهای ۲۴ ماده ای فدراسیون صنایع غذایی که راه نجات تولید صنایع غذایی می باشد توجه نموده و اجرایی نمایند.

وی بخشی از راهکارهای ۲۴ ماده ای فدراسیون صنایع غذایی را اینگونه عنوان کرد: قانونی شدن حمایت از تولید، اجرایی شدن قانون بهبود محیط کسب و کار، ریشه کن کردن فساد دولتی و محاکمه جریانهای ضد تولیدی، ریشه کن کردن فساد بانکی و حذف ربای مرکب و تک رقمی کردن سود بانکی.

نقاشی در ادامه گفت: تشکیل هیاتی با حضور تشکلات تولیدی ( نه تجاری ) در جهت ساماندهی فساد و ظلم هایی که در اداره دارایی به تولید کنندگان می شود و معرفی عاملین به عمد آنان به قوه قضاییه جهت محاکمه و حذف مالیات ارزش افزوده که بالغ بر هشت سال دوره آزمایشی آن گذشته، تشکیل هیاتی با حضور تشکلات تولیدی ( نه تجاری )فساد سازمان تامین اجتماعی بررسی شود و ظلمی که به تولید کنندگان می شود و معرفی عاملین به قوه قضاییه جهت محاکمه ازجمله پیشنهادات فدراسیون است.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشور اظهار کرد: فساد در واردات که با ارز ۴۲۰۰ تومانی بیت المال را غارت نموده و بیشترین لطمه را به تولید کنندگان وارد کرده و معیشت مردم را به حداقل رساندند باید بررسی شود.

وی همچنین در ادامه به بررسی و برچیدن فسادی که توسط دلالان ایجاد می شود و باعث نابودی تولید و معیشت مردم شده است، حمایت از ایجاد فروشگاههای زنجیره ای توسط تولید کنندگان، حمایت از فدراسیون صنایع غذایی به منظور ایجاد اولین شهرک تخصصی صنایع غذایی در خاورمیانه نیز اشاره کرد.

نقاشی گفت: ایجاد صندوق مالی جهت تولید کنندگان صنایع غذایی و تسهیلات ارزان و اجرای قانون ممنوعیت بانکها از بنگاه داری، مبارزه جدی با کالای قاچاق بدون عوارض و مالیات که دشمن اشتغال و تولید است باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: رییس جمهور به وزرا دستور اکید فرماید که از تشکلها و تولید کنندگان (نه تجار) رزمندگان جبهه اقتصادی به صورت مشاور انتخاب نماید و وزرای ذیربط تولید ، ملزم به جلسات مشورتی با تشکها شوند مطمئنا تولید کنندگان بهترین مشاور در امر تولید خواهند بود.

نابودی زنجیره فساد اداری و مواضع ضد تولیدی

رئیس فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی گفت: رئیس جمهورآینده اقدام به برچیدن فساد ایجاد شده توسط جناح ضد تولید که در ادارات دولتی به صورت علنی و آشکار حضور دارند و منافع ملی را فدای منافع سودجویان می نمایند، کند.

محسن نقاشی در آخر عنوان کرد: فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی از کاندیدایی که با شهامت و قدرت تمام بتواند نکات مذکور و راهکار های ۲۴ ماده ای فدراسیون صنایع غذایی که در دوم فروردین ماه منتشر شده است را اجرایی نماید، حمایت خود را اعلام نموده و در اجرایی شدن موارد فوق از هیچ تلاش و کوششی به دولت آینده فروگذاری نخواهد کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا