1

خرید بیش از ۷ میلیون تن گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد با توجه به روند خرید داخلی کالاهای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، در پنج ماهه امسال بیش از هفت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که از لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته ۵۵.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بررسی آمارهای رسمی منتشره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حدود هفت میلیون و سه‌هزار تن گندم به ارزش ۸۱۱ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزرنی ۵۵.۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۵۶.۴ درصد رشد داشته است.

براساس آمارها، در پنج ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از  چهار میلیون و ۵۱۱ هزار تن گندم به ارزش ۲۲۷ هزارو ۶۰۴ میلیارد ریال خریداری شده بود.

برپایه این آمارها، در پنج ماهه امسال نزدیک به ۹۹ هزار و ۹۰۰ تن انواع دانه‌های روغنی (کلزا، سویا، گلرنگ و آفتابگردان) به ارزش ۱۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی منفی ۲۱.۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۲.۶ درصد رشد داشته است.

در پنج  ماهه سال ۱۴۰۰، خرید انواع دانه های روغنی (کلزا، سویا، گلرنگ، آفتاب گردان) ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۱۰ هزار و ۶۱ تن بوده است.

براساس این گزارش، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید داخلی درخصوص محصول برنج شیرودی، صدر هاشمی، ندا و نعمت نداشته است.

سرویس خبری: کشاورزی