1

خرید تضمینی گندم یک میلیون تن افزایش می یابد

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با اعلام نرخ جدید گندم پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی در مقایسه با سال قبل یک میلیون تن افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی گفت: با اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم پیش بینی می شود که امسال میزان خرید در مقایسه با سال قبل یک میلیون تن افزایش یابد.

به گفته او، علی رغم آنکه ۳ تا ۴ استان تحت تاثیر خشکسالی قراردارند، پیش بینی می‌شود که تولید به ۱۲ میلیون تن برسد که با این وجود در بحث گندم نان خودکفا خواهیم بود.

ایمانی ادامه داد: با توجه به آنکه خودکفایی گندم تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله اصلاح نرخ، شرایط جوی و … است، از این رو ممکن است در بحث تامین گندم ماکارانی و شیرینی نیاز به واردات داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید تحت تاثیر ارز و تورم، بنیاد ملی گندمکاران از ابتدای بهمن خواستار اصلاح نرخ خرید تضمینی شد که بنا به دلایلی قبل از عید این امر صورت نگرفت، به همین خاطربعد از عید طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار تقاضای تجدید نظر در نرخ شدیم که هفته گذشته در جلسه شورا نرخ جدید مصوب شد که بنابر قانون، رئیس شورا باید ظرف مدت یک هفته نرخ را اعلام کند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان