1

خیز پاکستان برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به ایران

پاکستان با هدف افزایش صادرات محصولات کشاورزی تصمیم گرفته است از وزیر کشاورزی ایران برای سفر به این کشور دعوت رسمی بعمل آورد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری پاکستان تودی در گزارشی نوشت: سیکاندر بوسان، وزیر امنیت غذای ملی پاکستان دعوت رسمی برای این سفر را احتمالا تا چند روز آینده به سفیر ایران خواهد داد.

8556.png

به گفته یک منبع دولتی پاکستان، تصمیم برای دعوت وزیر کشاورزی ایران به این دلیل گرفته شد که واردات کالاها با موافقت وزارت کشاورزی ایران انجام می‌گیرد.

پاکستان بدنبال برداشته شدن محدودیتهای تجاری بین المللی علیه ایران، امیدوار است به بازار ایرانی دسترسی پیدا کند. این کشور با مازاد گندم، برنج، شکر، سیب زمینی، پیاز و میوه روبرو بوده و دولتش از سوی جامعه بازرگانی برای یافتن بازارهای جدید برای این محصولات که قیمتهایشان در بازار داخلی ریزش کرده است تحت فشار قرار دارد.

دولت پاکستان هفته گذشته همه محدودیتهای تجاری علیه تهران را رفع کرد و بانک مرکزی پاکستان به بانکها اجازه داده است مجددا ارتباطات بانکی را با همتایان ایرانی خود برقرار کنند که چنین اقدامی به ایجاد مکانیسم پرداخت رسمی میان دو کشور کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دیدار وزیر کشاورزی ایران کمک خواهد کرد مقامات ایرانی درباره کالاهای پاکستانی مانند گندم، برنج، صیفی‌جات، میوه‌جات و گوشت مطلع شوند. به گفته یک مقام بلندپایه پاکستانی، پاکستان در ۳۰ سال گذشته به یک تولیدکننده بزرگ محصولات کشاورزی تبدیل شده و به راحتی می‌تواند نیازهای غذایی همسایه خود را تامین کند.