1

دبیر انجمن‌ صنایع‌ خوراک‌ دام و طیور‌ وعده داد: گذر از مرز انحصار و ۱۰ برابر کردن صادرات در ۳ سال

غدای دام

[heading]دبیر انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به کاهش انحصارگرایی واردات خوراک، از ۱۰ برابر شدن توان صادرات در سه سال آینده خبر داد.[/heading]

پیمان ذوالفقاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که به دلیل شرایط تحریمی در طول سال‌های گذشته انحصارگرایی در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایجاد شده بود، گفت: در هر بازاری وارد‌کننده‌ای وجود دارد که از قدرت بیشتری برخوردار است، البته در یکی – دو سال اخیر انحصارگرایی کاسته شده و هم‌اکنون انحصار دوره تحریم وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که انحصار ناخواسته به وجود می‌آید، گفت: با توجه به پیشنهادات مختلف صادر‌کنندگان خارجی و هیات‌های اقتصادی، فضای تجاری بازتر می‌شود و از شرایط بهتری برخوردار خواهیم شد.

دبیر انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان این‌که در حال حاضر سالانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن خوراک دام و طیور و آبزیان صادر می‌شود، اظهار کرد: اکنون به طور متوسط سالانه هفت میلیون تن خوراک دام، طیور و آبزیان تولید می‌شود که رو به افزایش است و می‌توانیم صادرات را بیشتر کنیم. با صادرات مجدد می‌توانیم به مراتب حجم صادرات را افزایش دهیم و در سه سال آینده به ۱۰ برابر رقم کنونی برسیم.

ذوالفقاریان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار تولید‌کنندگان ایرانی گفت: در سال‌های گذشته، بازار‌های صادراتی را به سختی توانستیم حفظ کنیم که امیدواریم از شرایط بهتری برخوردار شویم.