1

دبیر انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران در گفتگو با اگروفودنیوز:ایجاد ساختارهای نظارتی جدید موجب پیچیده شدن فرآیند ساده تامین مواد اولیه از بازار شده است

دبیر انجمن فرآورده های گوشتی ایران گفت: مدیران شرکت های تولیدی جهت جلوگیری از توقف فعالیت و بیکاری کارکنان و از دست دادن بازار، ناچار به تامین مواد اولیه خود از سایر روش هایی که موجب التهاب بیشتر بازار می شود هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)،مهندس جمال حسین زاده ظروفچی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد افزایش قیمت مرغ و تاثیر آن بر فرآورده های گوشتی گفت: تامین گوشت مرغ مورد نیاز صنعت فرآورده های گوشتی یکی از اصلی ترین مشکلات در چند ماه گذشته بوده است، صنعت در فرآورده های گوشتی ایران سالیانه ۲۵۰هزار تن گوشت مرغ را به ۴۰۰هزار تن فرآورده سوسیس و کالباس تبدیل می کنند.

این فعال صنعت فرآورده های گوشتی ایران افزود :از زمانی که بازار مرغ در کشور ملتهب شده است،شرکت های تولید کننده امکان تامین گوشت مرغ به قیمت مصوب را نداشته اند و حتی شرکت هایی که دارای زنجیره تولید مرغ هستند مجوز حمل گوشت مرغ از کشتارگاه به کارخانه تولید فرآورده های گوشتی را ندارند.

حسین زاده ادامه داد: ایجاد ساختارهای نظارتی جدید مثل قرارگاه مرغ و استفاده از سازمان های ناظر قبلی هم موجب پیچیده شدن فرآیند ساده تامین مواد از بازار شده است.

دبیر انجمن فرآورده های گوشتی ایران افزود: مدیران شرکت های تولیدی جهت جلوگیری از توقف فعالیت و بیکاری کارکنان و از دست دادن بازار، ناچار به تامین مواد اولیه خود از سایر روش هایی که موجب التهاب بیشتر بازار می شود هستند.

این عضو هیئت مدیره انجمن ادامه داد: انجمن صنایع فرآورده های گوشتی در این مدت ضمن انعکاس مشکلات شرکت ها در تامین گوشت مرغ به وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار کالای اساسی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور، درخواست اختصاص سهمیه گوشت مرغ گرم و منجمد را ارائه نموده است و تاکنون پاسخی از سوی آنان دریافت ننموده است.

وی در پایان گفت : چندین بار درخواست مجوز واردات گوشت برای صنعت فرآورده های گوشتی نموده است که این مورد نیز بی پاسخ مانده است.

درخواست واردات مرغ برای تامین مواد اولیه کارخانجات فرآورده های گوشتی

سرویس خبری: صنعت غذا