1

دلالان عامل افزایش قیمت محصولات لبنی

مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی بیان کرد: گاهی اوقات سرمایه کافی در اختیار سرمایه گذاران قرار ندارد که وجود واسطه گران به عنوان دلالان مسبب افزایش هزینه‌های می‌شود.
 محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرآورده‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص  نقش دلالان در افزایش قیمت محصولات لبنی اظهار داشت:گاهی اوقات سرمایه کافی در اختیار تولید کننده برای تامین هزینه‌های بسته بندی و کارگر قرار ندارد که ورود واسطه گران به عنوان دلالان مسبب افزایش هزینه‌های می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ مجوزی برای افزایش قیمت‌ها داده نشده و از سویی موافق افزایش قیمت نخواهیم بود بلکه موافق سود منطقی برای تولید کنندگان و یک حمایت همه جانبی برای مصرف کننده هستیم زیرا با افزایش تقاضا کارخانه‌ها می‌توانند سود خود را داشته باشند.
مدیر عامل اتحادیه در خصوص افزایش قیمت شیر به بهانه امگا۳ اظهارداشت: اگر صنایع لبنی محصولات امگا ۳ را تولید می‌کنند باید مجوزات لازم از سازمان حمایت را دریافت کنند در غیر این صورت افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود.
اسماعیلی در پایان تصریح کرد:دولت با خرید تضمینی پرداخت یارانه، مشوق‌های صادراتی و قبول پیشنهادات ارائه شده می‌تواند کمک به سزایی به صنایع لبنی و دامداران داشته باشند.