1

دلایل گرانی موز، پیاز و گوجه فرنگی در روزهای اخیر

رئیس اتحادیه میوه و سبزی دلایل گرانی موز، پیاز و گوجه فرنگی را در روزهای اخیر اعلام کرد.

سید حسین مهاجران در گفتگو با مهر درباره دلیل گرانی موز در روزهای اخیر، اظهارداشت: موز میوه‌ای است که وقتی وارد می‌شود، سبزرنگ است و باید قبل از ورود به بازار، در سردخانه قرار بگیرد  و سپس به سالن‌های رنگ آمیزی برود؛ گاهی میان این پروسه‌ها فاصله می‌افتد که همین امر سبب گران شدن محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت موز در طول سال‌جاری بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان بوده است، افزود: در ۳ روز اخیر قیمت این میوه در میدان میوه و تره‌بار به ۴۲۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره دلیل گرانی پیازو گوجه فرنگی اظهارداشت: سال گذشته تولید پیاز خیلی زیاد بود و کشاورزان زیان دیدند به همین دلیل امسال میزان کشت خود را کاهش دادند، ضمن اینکه محصول تولیدی نقاطی مانند  چابهار و بندرعباس هنوز به طور کامل وارد بازار نشده است و تا حدود ۱۵ تا ۲۰ روز آینده شرایط بهتر می‌شود.

به گفته وی، قیمت این محصول در حال حاضر در میدان میوه و تره بار ۴ هزارتومان است.  

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی هم ۱۰۰۰ تومان گران شده و به ۲۵۰۰  تومان رسیده است، گفت: در این فصل محصول تولیدی مناطقی مانند چابهار، بوشهر و  بندرعباس به بازار مصرف عرضه می‌شود که گاهی چند روز فاصله‌ می‌افتد و عرضه کم پایین می‌آید.

به گفته مهاجران، تا چند روز آینده عرضه این صیفی به حدی خواهد شد که قیمت آن از ۱۰۰۰ تومان هم پایین‌تر می‌آید.