1

رئیس اتاق تبریز: میزان تسهیلات بانکی به بخش‌های صنعت و تولید قابل‌قبول نیست

یونس ژائله می‌گوید: میزان تسهیلات بانکی اختصاص داده شده به صنایع و بخش تولید، قابل‌قبول نیست و باید تدابیری برای افزایش آن اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق ایران؛ رئیس اتاق تبریز، با تشریح نقشه راه زنجیره تأمین گندم گفت: در بخش تولید و تجارت گندم، کشور ایران دارای نقاط مثبتی چون برخورداری از سیلو و انبار، توانایی صادرات، وجود صنایع تبدیلی و زنجیره‌های محصولات غالب و امکان استفاده از موقعیت ترانزیتی است.

یونس ژائله در نود و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: تقویت بخش کشاورزی پایدار و ترویج کشت گندم با استفاده از بذرهای مناسب، افزایش کیفیت آرد صادراتی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، واردات ۱۰ میلیون تن گندم از روسیه و قزاقستان و ایجاد صنایع وابسته و ایجاد کارخانه‌های کشتی‌سازی نظیر در شمال ایران با اخذ تسهیلات ۵۰ درصدی از سوی دولت ازجمله پیشنهاد‌های ارائه شده در این بخش است.

ژائله، ارائه تسهیلات دولتی معادل ۵۰ درصد جهت خرید کشتی برای بنادر شمال، کاهش ضایعات نان سنتی، راه‌اندازی هاب لجستیکی در جنوب کشور برای ترانزیت گندم از شمال به جنوب و صادرات به کشورهای همسایه جنوبی، رفع ممنوعیت واردات گندم و جلوگیری از ابلاغ بخشنامه‌های خلق‌الساعه و تک‌نرخی شدن ارز را از دیگر پیشنهاد‌های قابل‌توجه در این بخش دانست.

رئیس اتاق تبریز در ادامه در خصوص پایین بودن میزان تسهیلات بانکی نیز گفت: باید طی سال، ۱۰ برابر مبلغ فعلی جذب شده و به ارائه تسهیلات اقدام می‌شد. اگر در این خصوص آمار استان را با دیگر استان‌ها مقایسه کنیم، متوجه تفاوت‌ها می‌شویم.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق ایران