1

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی در گفتگو با اگروفودنیوز: برای تحقق شعار سال اراده ای وجود ندارد

غلامرضا میری گفت: اگر اراده ای برای تحقق شعار سال وجود داشت باید تولید و صادرات از اوضاع بهتری برخوردار می بود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، غلامرضا میری، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران استان خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه؛ “چه پیشنهادهایی برای تحقق شعار سال دارید؟” گفت: اینگونه به نظر می رسد که برای تحقق شعار امسال نیز مانند شعارهای سال های گذشته اراده ای وجود ندارد. اگر اراده ای برای تحقق شعار سال وجود داشت باید تولید و صادرات از اوضاع بهتری برخوردار می بود.

میری بیان کرد: برای تحقق شعار سال باید در مرکز هر استان یک پکیج از تمام ارگانها و سازمانها تشکیل گردد با اختیارات کامل سپس تشکل های بخش خصوصی مشکلات بخشهای مختلف را در این جمع مطرح و درهمان جلسه تصمیم نهایی برای رفع مشکل انجام پذیرد.

نائب رئیس شورای ملی زعفران در ادامه افزود: باید توجه داشت که مشکلات همه از جنس موانع و بروکراسی اداری و تصمیمات سلیقه ای و مدیران دست و پا بسته است و درصد بسیار کمی از مشکلات جنبه مالی دارد.

غلامرضا میری در پاسخ به این سوال که چشم انداز تولید و صادرات زعفران ایران را در سال ۱۴۰۰ چگونه ارزیابی می کنید اینگونه پاسخ داد: متاسفانه به طور کلی زعفران وارد فاز سیاسی شده است که ازهر اظهار نظری واقعی و منطبق با وضعیت موجود برداشت های یک سویه می شود.

سرویس خبری: صنعت غذا