1

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران: آرامش در بازار میوه‌های نوبرانه پاییز

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: همزمان با ورود میوه‌های نوبرانه پاییز در کنار تنوع میوه‌های تابستانه، نوسان خاصی در بازار نداریم.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ورود میوه‌های نوبرانه فصل پاییز و تنوع میوه‌های تابستانه، نوسانی در بازار رخ نداده است.

او قیمت هر کیلو انجیر سیاه را ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انجیر زرد ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان، انگور عسگری ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، انگور رطبی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، آلو سیاه ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، آلو شابلون ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، هلو انجیری ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان، هلو هسته جدا ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان و شلیل شبرنگ ۵ هزار تا ۱۱ هزار تومان است.

انجیر سیاه ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان
انجیر زرد ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان
انگور بی دانه زرد ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان
انگور بی دانه قرمز ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان
انگور عسگری ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان
انگور رطبی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان
آلو سیاه ۴ هزار تا ۸ هزار تومان
آلو شابلون ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان
هلو انجیری ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان
هلو هسته جدا ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان
شلیل شبرنگ ۵ هزار تا ۱۱ هزار تومان

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو پسته تازه با نرخ ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان، خیار رسمی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، خیار گلخانه ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، سیب گلاب ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۳ هزار تا ۲۵ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۲ هزار تا ۲۳ هزار تومان، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، نارنگی انشو ۵ هزار تا ۹ هزار تومان و نارنگی تخم ژاپنی ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

پسته تازه ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان
خیار رسمی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان
خیار گلخانه ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان
سیب ۲ رنگ ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان
سیب گلاب ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان
سیب لبنانی زرد ۶ هزار تا ۹ هزار تومان
سیب لبنانی قرمز ۵ هزار تا ۸ هزار تومان
گلابی بیروتی ۱۳ هزار تا ۲۵ هزار تومان
گلابی شاه میوه ۱۲ هزار تا ۲۳ هزار تومان
خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
طالبی ۲ هزار تا ۴ هزار تومان
نارنگی انشو ۵ هزار تا ۹ هزار تومان
نارنگی تخم ژاپنی ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان

او قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را ۴ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، بامیه ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار تا ۳ هزار تومان، پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار تا ۳ هزار تومان، سیب زمینی یک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، فلفل تند ریز ۳ هزار تا ۷ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۳ هزار تا ۶ هزار تومان و فلفل شیرین ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان است.

بادمجان دلمه‌ای ۴ هزار تا ۶ هزار تومان
بادمجان قلمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
بادمجان گلخانه‌ای ۶ هزار تا ۹ هزار تومان
بامیه ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان
پیاز شیری یک هزار تا ۳ هزار تومان
پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
پیاز زرد یک هزار تا ۳ هزار تومان
سیب زمینی یک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
سیر خشک ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان
فلفل تند ریز ۳ هزار تا ۷ هزار تومان
فلفل دلمه سبز ۳ هزار تا ۶ هزار تومان
فلفل شیرین ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان

کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو کاهو رسمی با نرخ ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو پیچ سالادی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، لوبیا سبز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، لیموترش ریز ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش سنگی ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان و هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

کاهو رسمی ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
کاهو پیچ سالادی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
گوجه فرنگی یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان
گل کلم ۳ هزار تا ۵ هزار تومان
کلم سفید و قرمز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان
لوبیا سبز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان
لیموترش ریز ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان
لیموترش سنگی ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان
هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان

او نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
هر کیلو سبزی خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان

قیمت هر آناناس ۱۰۰ هزار تومان

کارگر با بیان اینکه قیمت میوه‌های وارداتی همچنان دچار نوسان است، گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت موز، انبه و آناناس دچار افزایش شده است به طوری که هر آناناس درجه یک با نرخ ۱۰۰ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه پاییز در کنار تنوع میوه‌های تابستان پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.