1

رئیس اتحادیه مرغداران میهن: هرکیلو تخم مرغ ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود

حمیدرضا کاشانی گفت: با افت شدید قیمت تخم‌مرغ ناشی از کاهش مصرف، هرکیلو تخم مرغ ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۳ هزارتومان است که ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب و ۴۵ درصد قیمت تمام شده واقعی عرضه می شود.

او تعطیلات نوروز و ماه رمضان را علت اصلی افت قیمت شدید تخم مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به درخواست اصلاح قیمت تخم مرغ پیش بینی می شود که از ابتدای اردیبهشت، نرخ مصوب تغییر کند چراکه قیمت کنونی تخم مرغ با هزینه واقعی تولید اختلاف معناداری دارد.

کاشانی ادامه داد: بنابر آمار روزانه ۳ هزار و ۲۵۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود، درحالیکه مصرف کنونی ۲ هزار و ۹۰۰ تن است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه محدودیتی در صادرات تخم مرغ نداریم، گفت: بنابر آمار به طور متوسط هر هفته یک هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صادر می شود‌.

او گفت: با واقعی شدن قیمت تخم مرغ پیش بینی می شود که مشکلی در تولید نداشته باشیم، اما با استمرار قیمت کنونی، مرغداران توان ادامه تولید را ندارند چراکه بنابرآمار مرغداران تخم گذار از اردیبهشت سال گذشته تا پایان اسفند ۱۵ هزار میلیارد تومان متحمل زیان شدند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان