1

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: قاچاق دام از سر گرفته شد / قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۰۵ هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: خروج دام از مرزهای کشور بر افزایش قیمت گوشت در بازار دامن زده است.

 

 

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار گوشت اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید هوا، رکود سنگینی بر بازار حاکم است.

وی افزود: بنابر آخرین اطلاعات، تعدادی دام در حال خروج از مرز‌های کشور بوده که این امر در هفته‌های گذشته تا حدودی بر افزایش قیمت گوشت در بازار دامن زده است.

به گفته ملکی، هم اکنون هر کیلوشقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش ۲ هزار تومانی با نرخ ۹۳ تا ۹۴ هزار به مغازه دار و ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قاچاق دام تا حدودی منجر به تلاطم قیمت گوشت در بازار شده است، بیان کرد: هم اکنون برخی دلالان به سبب ورود حجاج و عید قربان دام‌های خود را در دامداری‌ها نگهداری می‌کنند تا بتوانند با قیمت‌های بهتری در بازار به فروش رسانند.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براساس تجربه سنوات قبل، همه ساله از چند روز مانده به عید قربان، قیمت دام زنده با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود که امسال خروج دام از مرز‌های غربی و جنوب به سمت عراق مزید بر علت است تا دامداران با نرخ‌های بالایی اقدام به عرضه دام در بازار کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با اشاره به اینکه دامداران همچنان به فروش دام با نرخ‌ سال گذشته در بازار اصرار دارند، تصریح کرد: با وجود بارندگی‌های اخیر و شرایط مساعد علوفه در صحرا و مراتع، دامداران می‌بایست تا حدودی قیمت دام بر مراتع را تعدیل دهند، در حالیکه آن‌ها به سبب خرید دام با دلار از سوی خریداران خارجی همچنان به عرضه دام با نرخ‌های بالا تمایل دارند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان