1

رئیس انجمن ارگانیک ایران در حاشیه نمایشگاه ارگانیک عنوان کرد: ایران به رتبه ۵۹ تولید محصولات ارگانیک رسید/ صادرات ۴۳ میلیون دلاری محصولات ارگانیک از کشور در سال گذشته

رئیس انجمن ارگانیک ایران از رسیدن کشور به رتبه ۵۹ جهانی در تولیدات محصولات ارگانیک در بین ۲۸۳ کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ سید رضا نورانی با بیان اینکه ۸۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت محصولات ارگانیک است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴۳ میلیون دلار محصول ارگانیک از کشور صادر شده است.

وی افزود: محصولات ارگانیک صادراتی شامل پسته، زعفران، انجیر، گیاهان دارویی، خرما و … بوده است.

نورانی با اشاره به جایگاه و استقبال از محصولات اروگانیک ایرانی در بازارهای اروپایی، اظهار کرد: در طول ۱۳ سال گذشته با کشورهای جهان ارتباط خوبی برقرار کردیم ضمن اینکه سازمان جهانی جنبش های کشاورزی ارگانیک نیز به ایران آمده و در اتاق بازرگانی صاحب دفتر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع تولید محصولات ارگانیک در برنامه ششم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری در سال ۹۴ بر تولید محصولات سالم، سازمان توسعه و تجارت خواستار برگزاری جشنواره ارگانیک شده است.

رئیس انجمن ارگانیک ایران با تاکید بر اینکه بر همین اساس جشنواره ارگانیک طی ۴ روز در تهران برگزار شد، افزود: در این جشنواره محصولاتی مانند عسل، چای، دمنوش، خشکبار، مرکبات و کیوی و غیره در معرض دید عموم قرار گرفت.

نورانی گفت: قیمت محصولات ارگانیک براساس مصوبه جهانی ۲۰ تا ۳۰ درصد از محصولات رایج بالاتر است، اما در جشنواره ارگانیک تمامی محصولات با ۳۰ درصد تخفیف به مردم عرضه شد.

سرویس خبری: صنعت غذا