1

رئیس انجمن سیب‌زمینی: صادرات سیب‌زمینی مازاد بر نیاز داخل با اخذ عوارض آزاد شود

خسرو طالبی می‌گوید: تولید سیب زمینی کشور مازاد بر مصرف داخلی بوده و دپوی انبارها در آستانه نابودی است؛ از این رو از دولت می‌خواهیم مجوز صادرات این محصول را حتی با اخذ عوارض صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، خسرو طالبی گفت: از معاونت بازرگانی وزارت جهاد تقاضا داریم بر بازار نظارت قوی داشته باشد زیرا انجمن قوه قهریه برای نظارت بر بازار ندارد.

وی بیان کرد: سیب زمینی تازه در جیرفت را ۹هزار تومان از کشاورز می‌خرند و در تهران با قیمت ۲۴هزار تومان در بازار به فروش می‌رسانند و یا ۷هزار تومان سیب زمینی را از تولیدکننده‌ای که یکسال با سرمایه و جانش زحمت کشیده است و خشکسالی و تگرگ را تحمل کرده خریداری می‌شود ولی در فروشگاه ها با قیمت ۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن سیب‌زمینی گفت: مسئولین نیز معتقدند که این قیمت گران است ولی برای تولیدکننده حتی قیمت تمام شده محصولش نیز نیست.

خسرو طالبی تقاضا کرد: سرمایه کشور در حال نابودی است. تا پایان سال حتی با عوارض ۱۲درصد یا کمتر از ۱۲درصد سیب زمینی‌های مازاد صادر شود ، زیرا سیب زمینی‌ها در انبارها در حال جوانه زدن و نابودی هستند.

سرویس خبری: صنعت غذا